wifi extender of extra router plaatsen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdr3112

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2012
Ik zit met volgend probleem :
Ik heb een netwerkje met een router van D-link (DIR-655). Deze is ge�nstalleerd in de garage waar alle netwerkbekabeling samenkomt.
Werkt prima, ook draadloos met laptop, iphone en ipad. Maar : aan de andere kant van het huis (in de woonkamer) is het wifi signaal erg zwak, soms onbruikbaar.
Hoe los ik dit best op ?
De eenvoudigste oplossing leek me het plaatsen van een wifi extender in de woonkamer (voorbeeld : netgear WN3000RP).
Anderzijds : er loopt ook een UTP kabel van de garage naar de woonkamer (waarmee een AV-receiver is aangesloten op het netwerk). Is het dan niet beter om te opteren voor het aansluiten van een bijkomende router ? Deze zou ik dus aansluiten op mijn huidige DIR-655. De nieuwe router plaats ik in de woonkamer en hierop sluit ik mijn receiver aan, en via de draadloze functionaliteit hoop ik het wifi-bereik van mijn netwerk te verhogen ? Ik zou deze nieuwe router dus enkel gebruiken als switch en WAP. Ik dacht aan een D-link DIR-615 (kost slechts rond de 30 euro).
Is dit een goede keuze, lijkt dit werkbaar voor jullie ? Elke tip of hulp is welkom.

Hallo.

Ik gebruik de extender van netgear de WN3000RP.
Ben hier zeer tevreden over.
Ik neem hem ook mee op vacantie.
Ik zat afgelopen zomer in oostenrijk in een huisje, daar hadden we draadloos internet.
Maar de ontvangst was maar een streepje, dus de extender aangesloten en signaal was ineens volle bak.
Dus nogmaals ben er zeer tevreden over.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groeten Cees.

Alvast bedankt voor de reacties.
De DIR-615 van D-link is echter een router die minder kost (rond de 30 euro) dan de extender van netgear (50 à 60 euro).
Anderzijds, als ik de routerfunctionaliteit niet gebruik, en minder kans op installatieproblemen heb, is de extender misschien toch de beste oplossing.
Een reden om dan toch voor de router te gaan, is dat ik in de toekomst naast mijn receiver ook een mediaplayer zou kunnen plaatsen, en dus hoedanook nog een switch zou nodig hebben...
Als ik 100 % zeker ben dat ik 'm goed geïnstalleerd krijg, zou ik dan toch misschien de router DIR-615 kiezen. Heeft iemand ervaring met installatie van een router in combinatie met een router die als switch en WAP gebruikt wordt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan