wifi extender op kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wafwaf

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
hey, ik heb een wifi extender gekocht en die is nu draadloos aangesloten op mijn router, kan ik hem zo configureren dat ik hem op een kabel kan aansluiten?

Nee, je moet hem eerst met de kabel instellen, pas daarna is het draadloos te gebruiken.

Wat jij wil kan alleen met een router die DD-WRT ondersteund ;)

het is een Sitecom WL-330, en het ondersteund dus geen dd-wrt. bedankt voor de snelle reacties :) ik zal dan maar gewoon niets veranderen en een beetje trager internet hebben :)

Nja, misschien dat ik het niet goed begrepen heb hoor, want je vraagstelling is niet erg duidelijk.

Naar mijn idee wil jij dit: router die draadloos signaal uitzend --> wifi extender waar jij een kabel in wil prikken zodat deze eigenlijk als een draadloze brug werkt.

nee eigenlijk juist andersom :) er is een LAN-kabel van de router naar een plek boven getrokken, maar ik kan mijn laptop daar niet op aansluiten omdat het niet op een goede positie staat, dus ik vroeg me af of het mogelijk was om de wifi-extender op die kabel aan te sluiten, zodat er een directe kabelverbinding is tussen router en extender en dan draadloos van de extender naar mijn laptop.

Als de extender ook als acces point kan werken is dat mogelijk, zie ook hier: klik

Dat zou perfect mogelijk moeten zijn met jou Range Extender.
Log in op de webpagina van de Sitecom. Klik op Basic Settings. En dan bij "Mode" zou je "Acces Point" moeten kunnen kiezen.

Succes!

Hey terug, ik had het opgegeven en dus de sitecom een tijdje gebruikt als extender, maar nu heb ik echt wel sneller internet nodig. Ik heb nog wat verdere opzoekingen gedaan en heb de sitecom kunnen laten werken als access point voor +-4dagen tot mijn internet ineens uitviel en het niet meer werkte. Ik had via deze site het laten werken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465 .Ik heb daarna alle mogelijke instellingen gebruikt en zitten veranderen om het terug te doen werken, maar niks hielp. Kan iemand mij verder helpen? als het nodig is zal ik screenshots plaatsen van info op mijn router of de sitecom.
de instellingen die ik veranderde op de sitecom waren: mode: access point. dhcp disabled. IP veranderd naar IP in zelfde range als router IP(of zoiets, ik weet niet percies hoe dat zit), en de WEP beveliging ingesteld. Ik vermoed dat het probleem zit dat ik niet de juiste IP gebruik voor mijn sitecom, of mischien dat ik de sitecom niet correct instel: mijn wifi niet juist afzet of zoiets.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan