Wifi extender/repeater in nieuwe woning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo,

Mijn partner en ik gaan komende vrijdag samenwonen in een voormalig hotel, deze verhuurt kamers.
Er is internet aanwezig, maar dit komt helemaal van de begane grond en wij bezitten een kamer op de derde verdieping.
Nu werd ons verteld dat we het signaal "naar ons toe konden trekken" dmv een speciaal apparaatje wat je in het stopcontact steekt. Da apparaatje moet het signaal oppakken en opnieuw uitzenden als ik goed begrepen heb.
Nu is het voor mij totaal onduidelijk wat voor een apparaat ik precies moet zoeken en waar. Het liefst niet al te duur, veel geld is er al niet.
We hebben een pc, dat tevens het enige apparaat is met een kabel-aansluiting (geen idee of dat daar via stopcontact kan, een LAN netwerk)
Voor de rest hebben we twee tablets, en twee telefoons, alles op wifi.

Hopelijk kan ik goed geholpen worden.

Met vriendelijke groet,

Thiemo

Ja denk ik, deze vind het wifi signaal en zend deze opnieuw uit, toch? Of doet deze dat via het stopcontact, want is er dan ook een met wifi en lan?

Oplossing via stopcontact is geen extender/repeater oplossing, maar wordt Homeplug Powerline genoemd. Zie bijv. deze link
Sommige Powerline adapters leveren dan weer wifi toegang. Apparaten zien er (bijv.) zo uit.

Natuurlijk deel je dan wel de voorzieningen centraal, lijkt me, dus hoe 'snel' het gaat worden zal van het abonnement afhangen van de router(-modem) die weer hangt aan de Powerline router, hoeveel anderen ook die Powerline oplossing gebruiken etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
En zijn die er ook in wifi + LAN-uitgangs vorm?
Want dan heb je een stabielere kabelaansluiting voor de pc en gewoon wifi voor de tablets etc

Had je ook zelf kunnen zoeken, maar hier staat de Devolo dLAN 500 AV Wireless+, die voldoet aan wat je vraagt.
Let wel op dat in je kamer (liefst) hetzelfde merk Powerline adapter gebruikt als dat aan de andere kant is aangesloten (dus die van in de buurt van de gezamelijk gedeelde Internet-router).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan