Wifi horizon box wilt aan meerdere apparaten geen internet aanbieden of werkt sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kabeimanteka

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2014
Hoi allemaal,

ik heb al ongeveer twee weken dat ik steeds problemen heb met mijn wifi via de Horizon box van UPC.

wij hebben een 120mbps abbonoment bij hun en hebben ons netwerk aangesloten via de horizonbox.
kwa Signaal is het SUPER maar het leverd gewoon geen internet op. ( en of soms HEEEEEL traag ). whatsapp bijvoorbeeld op mijn iphone 4s. blijft over een paar text bestanden 30 seconden laden voordat ik ze binnen krijg.

Kan iemand mij hiermee helpen ? ik zal even mijn draadloze settings tonen aan jullie misschien helpt dit jullie een overzixcht krijgen over mijn probleem.

dit zijn de instellingen van mijn 2,4 GHz draadloze netwerk. de 5 GHz staat uit ( ik heb namelijk conflicten tussen de netwerken wanner ze allebij aan staan.

Radio settings:
dnw1.png

beveiligings settings:
dnw2.png

geadvanceerde instellingen:
dnw3.png

wps staat ingeschakeld
en kwa toegangsbepering staat die ook uitgeschakeld.

hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen!

alvast bedankt voor de gene die meehelpen!:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik zou het anders doen (op dit moment dan toch):
Standaard staat een Horizon box op kanaal 11 (tenminste: Dat is bij mijn de buurt zo).
Ik zou 'm van Auto kanaalkeuze afhalen en een vast kanaalnummer instellen. Test eens met kanaalnummer 7.

Via inSSIDer kun je evt. kijken welke kanaalnummer er in jouw buurt de beste keuze zou zijn, maar test alvast met kanaalnummer 7.

Even voor je beeldvorming: Ik heb ook een Horizon box en geen enkel probleem (60 mbit abonnement, niet de 120 mbit). Zelf het kanaanummer ingesteld (op 7 :P).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan