WiFi hotspot

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
725
Hallo allemaal,

Vrienden van mij hebben een café hier in het dorp.
Momenteel hebben ze geen wifi, maar willen er wel een.
Dus ze vroegen aan mij of ik er een wilde opzetten.
En dan moet het zo zijn dat alleen de klanten er op kunnen en bijvoorbeeld niet de buren.
En dan zo dat de WiFi zelf onbeveiligd is, maar als ze een website proberen te openen, dat ze dan eerst een gebruikersnaam en wachtwoord in moeten vullen.
Die inlogcodes krijgen ze dan op een briefje.
En als je een uur op wifi zit, is de tijd om, en moet je een nieuwe code halen.
Ik weet dat het mogelijk is met nieuwe routers, maar dat is voor dat café nogal een grote investering (ca. €300)
Is er ook een mogelijkheid om op een gewone router van €30,- andere firmware te zetten zodat het wel mogelijk is?
Ik hoor het wel!

Groetjes, Jochem
 
het antwoord op alles

:p
het is gwn mogelijk met een normale router, volgens mij, dan moet je instellen voor de begin site dat je moet betalen. maar wrm zal je er voor betalen? dan gebruiken mensen liever hun 3g! maak het gwn gratis!!! is beter:thumb:
 
Ja het wordt ook gratis!
Maar het is de bedoeling dat niet alle buren ongecontroleerd op de wifi kunnen.
Klanten kunnen de code gewoon gratis halen.
 
oke, op die manier

oke, op die manier. dan moet je gwn de instellingen van de site goed instellen. maar waarom mogen je buren dan niet van je internet aftappen?

ps. waar is dat cafe?
:p
 
Omdat het de bedoeling is om zoveel mogelijk klanten te trekken.
Wat bedoel je precies met de instellingen van de site?
Dat café is hier! :p

P.s. Je hoeft niet steeds een nieuwe titel toe te voegen hoor...
 
:pooooooo nu snap ik hem, je kan je inloggen: je kiest dan je jouw router en dan moet je en wachtwoord invoeren, dat bedoel je. maar dan moet je wel op een gegeven moment je wachtwoord vervanderen (of elke dag), want als je buren het wachtwoord weten, kunnen ze het internet alsong aftappen! en waar is dat dan? jouw cafe????????????????:p
 
Nee je snapt het nog steeds niet.
In de bijlage een voorbeeldje.
En dat café is in Velp GLD.
 
ik zal eerder mijn opzie doen, is makkelijker en veeeeel goedkoper!!! (berichtje #6)
 
Hoi,

Heeft het café toevallig nog een oude en zuinige pc staan? Zo ja..je bouwt 2 netwerkkaarten erin, 1 voor het signaal dat binnenkomt aangesloten op de router of switch van het café zelf en 1 voor het signaal dat naar buiten gaat. Op de kabel die naar buiten gaat sluit je een (goedkope) router aan die open is voor buitenaf (geen beveiliging). De pc die tussen het netwerk hangt dient dan als hotspot (met een login-pagina (die je kunt aanpassen met je eigen logo) waarbij de gebruikers moeten inloggen en de beheerder kan via een webbrowser accounts aanmaken. Tevens kun je ook de snelheid en tijd instellen die gebruikers kunnen gebruiken waardoor het netwerk niet overbelast kan raken en mensen er na bijvoorbeeld een uur vanaf worden gegooid als de tijd om is. ;) Ook dient de pc als firewall waardoor het netwerk van het café afgesloten is van het netwerk dat de klanten gebruiken.

Als je dit een goed idee vindt, neem dan is een kijkje op: http://easyhotspot.inov.asia/ Helemaal gratis!! Opensource.. Dit is een linux-distro waardoor je alleen de pc als hotspot kan gebruiken. Overige (linux) toepassingen draaien kan niet. (lijkt me ook niet handig, wordt alleen maar langzamer)..

Misschien is een handleiding ook wel handig :) http://easyhotspot.inov.asia/index.php/documentation

Ik denk dat dit de beste oplossing is, je hoeft geen dure (Cisco) router aan te schaffen..met een router voor 2 a 3 tientjes ben je klaar en de opties die deze distro biedt zijn heel erg uitgebreid. Ik denk zelfs dat dit veiliger is omdat werk en gasten-netwerk van elkaar gescheiden zijn en niet via 1 router gaat. Nadeel is wel..computer moet hele dag en (avond) aanstaan (om gebruik van de hotspot te kunnen maken).
' S avonds kan deze pc weer uiteraard afgesloten worden maar aan laten staan kan ook niks kwaad :p Wel uiteraard op eigen risico moet ik erbij zeggen ;) Maar heel eerlijk...computers hebben allemaal een zekering waardoor als iets doorbrandt, de pc zichzelf uitschakelt. Bijna geen risico dus. :) Maar computers blijven elektronische apparaten.

Zelf ooit een keer gebruikt en zeker waard om eens mee aan de slag te gaan.
Ik hoop dat je hiermee iets kunt.

Veel succes ermee!
Groeten,
Jasper
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Na een tijdje de boel stil te hebben gehouden, ga ik toch weer verder.

Ik had hier al wat over gehoord.
Ik heb gekeken op de site, maar ik kan nergens vinden dat die router geschikt is.
Nu staat er ook wel op deze site het kopje "Other Firmware" maar is deze geschikt voor de Eminent EM4542?
Zo ja, welke moet ik dan kiezen?
Ik hoor graag van jullie!

Groet, Jochem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan