Wifi in buitenland op Omnia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Musicalfan

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Berichten
8
Hallo, ik ben hier net lid geworden omdat ik de volgende vraag heb:

Ik heb onlangs een Samsung Omnia aangeschaft met een Flexibel abonnement van KPN. In juli ga ik op vakantie naar Frankrijk en het leek me ontzettend leuk om al zittend voor mijn tentje lekker te internetten en te smsen met familie en vrienden. Echter... toen ik op zoek was naar de kosten hiervoor schrok ik best van de prijzen. Smsen gaat per 1 juli 13 cent kosten en internetten is helemaal duur. Aangezien ik geen zin heb in een forse rekening ga ik dat dus maar niet doen. Bij BellCompanie (waar ik het abonnement heb afgesloten) adviseerden ze me om eens te kijken of de camping waar ik naar toe ga wellicht Wifi heeft, dan zou ik een stuk goedkoper uit zijn.

Nu heb ik met onze reisorganisatie gebeld, zij hebben voor mij bij de camping geinformeerd, er is daar Wifi en voor de campinggasten is dat gratis! Leuke service, of niet dan?

Ik heb nog nooit eerder een mobiel gehad met internet ed. Wie kan me uitleggen hoe het precies zit met dat Wifi, ik ken het woord wel, maar weet eigenlijk niet precies hoe het werkt, moet ik straks in Frankrijk nog het één en ander instellen, kost het me echt helemaal niets of...? Ik hoop dat jullie me hier wat wijzer kunnen maken en me (liefst in zo eenvoudig mogelijke taal) kunnen uitleggen wat ik moet doen/instellen/of wat dan ook zodat ik straks lekker voor mijn tentje kan gaan internetten en mailen zonder dat het me een kapitaal gaat kosten.

Alvast bedankt!
 
Wifi

Laat ik je even blij maken met een dooie kip.
Ik ga ook naar Frankrijk en wil dat ook wel eens weten.
Hartelijke groet van janneke
 
Kom ik er toch nog niet helemaal uit wat me dat nu gaat kosten. Volgens de reisorganisatie biedt de camping waar ik naar toe ga, gratis wifi aan. Maar betaal ik dan nog iets aan kpn?
 
Nee, je moet met je Omnia verbdinding maken met de wifi router van de camping Nu ken ik de omnia niet en weet zelf even niet of de Omnia daar voor geschikt is maar dat zal in de omnia handleiding staan.

Op dat moment zit je gewoon op een draadloos netwerk (net zoals je misschien thuis hebt voor je laptop) en hebt helemaal niets meer met de telefoon provider te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ja de Omnia is daar geschikt voor, tenminste ik kan bij Instellingen-Verbindingen kiezen om Wifi aan of uit zetten, dus ik neem aan dat dat zou moeten werken dan?
 
Ik zou zooooooo graag willen weten hoe ik er achter kan komen op mijn laptop hier geschikt voor is. (Een Dell Inspiron 1525)
Wie legt me uit hoe ik dat doe? :eek:

Vast bedankt en met hartelijke groet,
Janneke
 
Om te internetten nemen we onze laptop mee, de camping biedt gratis wifi aan. Met mijn mobiel ga ik dan alleen smsen. Om de kosten enigszins in de hand te houden laat ik de simkaart van mijn huidige abonnement thuis en schaf ik een prepaidkaart aan. Mijn mobiel maakt regelmatig uit zichzelf verbinding met internet en om een hoge rekening achteraf te voorkomen lijkt dit me de beste oplossing.

Of is er hier nog iemand met een beter idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan