wifi in en om het huis verbeteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
hallo
ik wil graag mijn wifi signaal verbeteren op moeilijke plaatsen zoals boven en achter het huis.
mijn huidige modem/router is een zyxel oid die bij het cd abo zat.
boven valt het signaal weg aangezien dit betonnen vloeren betreft en ook nog een aanbouw die eigenlijk dus buiten de muren valt.
en achter huis is de tuin redelijk diep en ook daar is het signaal erg slecht, eigenlijk niet bruikbaar meer.
wat zijn nu mijn beste opties om zowel achter het huis als boven het signaal optimaal te krijgen.
 
Ik heb een keer een filmpje gezien dat als je een aluminium blikje (cola of wat dan ook) open geknipt om de antenne heen plaats dat je dan een soort schotel hebt die de wifi signalen verder bereikbaar maakt. hier 2 voorbeelden: image.jpgimage.jpg Het werkt niet echt voor boven, maar dan kun je wel aluminium folie als een schotel om de antenne richting boven plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Yagi antenne heet dat. Daarmee richt je het signaal. Leuk voor als je precies in de bundel zit, maar daarbuiten is het signaal dus helemaal weg. Oftewel prima ontvangst achter in de tuin en in de rest van het huis niet meer.

Ik gebruik op dit moment in dit soort situaties 2 stuks EnGenius ECB350. Beide voorzien van hetzelfde wifi wachtwoord en SSID en de kanalen minstens 3 stuks uit elkaar leggen. Of wachten tot het najaar als de nieuwe AP's van EnGenius komen. Die ondersteunen roaming en de nieuwe wifi AC standaard.

In jouw situatie is waarschijnlijk het beste 1 AP zo hoog mogelijk in huis te plaatsen. En de ander achterom tegen het huis. Van daaruit experimenteren met de ontvangst.
 
is dat ook voor een leek te installeren?
bij voorkeur zoek ik iets plug en play.
ik las dat de range extender de snelheid halveert?
ik heb de mogelijkheid om boven de aansluiting beneden door de vloer te gaan en een extra zender oid achter de betimmering te plaatsen.
 
In principe wel. Is niet al te lastig, maar helemaal plug and play zal het voorlopig nog niet zijn.

Range extenders zijn verre van optimaal. Dus waar nodig met meerdere bekabelde access points werken. Daar waar geen kabel mogelijk is proberen te werken met Powerline adapters (netwerkverbinding via het stroomnet).

Test voordat je zaken definief wegwerkt eerst uit door een AP zo dicht mogelijk bij de installatieplek te plaatsen. Kijk vervolgens wat het bereik van je verbinding is (rondje door het huis maken met laptop en telefoon). Eventueel aanpassingen maken en herhalen net zolang totdat je tevreden bent of totdat je het meest optimale hebt bereikt.
 
een access point is bijvoorbeeld een stroomnetadapter?
1 bij de router, 1 in het stopkontakt met wifi zender en klaar?
en zijn deze er dan ook met 3 stuks? dus een bij de buitenmuur, een boven en een bij de router?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan