Wifi in garage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1971

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Hallo
wij hebben in onze woning op de begane grond een D-Link DIR655 hangen en hebben door het hele huis goed wifi bereik.(ziggo)
Nu hebben wij achter de woning ,ongeveer 40 meter van de router een garage staan.en daar willen wij ook wifi bereik hebben.
Om een kabel te graven is geen optie.
Wat zijn volgens jullie de mogelijkheden?

Mvg Ron

Als er inderdaad stroom in de garage ligt kun je het proberen via het stroomnet en een eigen Access Point voor in de garage

Geen stroomnet, dan kun je het gaan proberen met Access Points die WDS ondersteunen. Eventueel geholpen door Yagi antennes.

Oké ,dat lijkt me wel een goede optie.
Werkt dit met een afstand van 40 meter ook nog goed?
Ik heb ook nog naar andere merken gekeken ,maar is dit de beste?

Mvg Ron

Als er inderdaad stroom in de garage ligt kun je het proberen via het stroomnet en een eigen Access Point voor in de garage

Geen stroomnet, dan kun je het gaan proberen met Access Points die WDS ondersteunen. Eventueel geholpen door Yagi antennes.

We hebben stroom in de garage.
Ik moet wel zeker weten dat het gaat werken.

Zekerheid heb je niet. Ongeacht het merk zijn die kastjes nogal gevoelig voor de exacte situatie ter plaatse. En op een lange draad naar een garage kan er van allerhande ruis op de lijn terechtkomen. De enige manier om het te weten is door het te proberen.

Leen een setje van iemand en probeer de verbinding uit of haal een setje bij de Paradigit en probeer deze. Zij doen absoluut niet moeilijk over ruilen (tenminste hier in Maastricht niet), ook niet als een artikel uit de doos is geweest.

De maximale leidinglengte ligt bij een DLAN set op ongeveer 300 meter. Het lijkt me dus geen enkel probleem om het bij die 40 meter te gebruiken, al zal die qua leidinglengte wel hoger liggen.

Laatst bewerkt:
Moeten ze op dezelfde stroomgroep zitten of maakt dat niets uit?
Ik heb namelijk de garage op een aparte groepenkast zitten.

Mvg Ron

Volgens mij werkt de huidige generatie DLAN adapters over de Nul leiding en maakt het niet meer uit. De eerder versies werkten over de fase en dan moet je daarmee wel rekening houden. Maar vraag het even aan de verkoper, die moet het weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan