Wifi instabiel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cross
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cross

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Beste,

Ik heb in mijn huis een Ziggo verbinding. ( Ziggo alles in 1 extra )
De bedrading bestaat allemaal uit CAT 6.

Ik heb een Sitecom Wireless Gigabit Router ( 300 N Gigabit Router XR ).
Nu draait deze altijd als een zonnetje ... Echter begin ik de laatste tijd te merken dat mijn WIFI niet helemaal zuiver meer is.

De bedrade verbinding is stabiel als een huis. ( Op al mijn computers of devices een ping van tussen de 10 en 20 ms ...
Verbinding heeft ook maar een laag verlies .. ( Ik heb een 120 Mbit lijn en kom altijd aan de 100 Mbit )

Echter merk ik op mijn Ipad dat soms wanneer ik bezig ben ( Met surfen op het web ) de Ipad verbinding kwijt raakt.
Mijn Iphone heeft hier soms ook last van ( Schakkelt ineens over op 3 G ) ...

Ik zit wat betreft mijn WIFI op een afstand van 5 meter van de Router en de muur er tussen is een Gips muur ..

In mijn Router kan ik geen fouten vinden.
Ben ook al over geschakelt van "Channel"..

Zat eerst tijden op 11 en 12, en zit nu op 9 ( Deze word relatief weinig gebruikt dus ik zou geen last van andere WIFI's moeten hebben. )
Ook heb ik kwa Router de sterkste router bij mij uit de straat ..

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn van een WIFI welke soms uit het niks ineens offline gaat en weer terug komt ?

Bij voorbaat dank ...

Zoals ik al zei, ik zit 5 meter van men router vandaan, en dit probleem doet zich pas sinds kort voor.
Eerder heeft het altijd gewoon 100% gewerkt. ( Probleemloos ! )

Al een keer de sitecom spanningsloos gemaakt,even gewacht,en dan weer aangesloten.

en hebben andere toestellen zoals een laptop ook last met de verbinding of alleen de iPad en iPhone?
Wat gebruik je als encryptie in de sitecom?
Aangezien je geen merk en type van Ziggo router opgeeft, heb ik er het raden naar maar ik veronderstel dat die ook draadloze functionaliteit heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan