Wifi instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arniby

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Hoi,

Ik heb een oude laptop en daar staat Win XP Pro op.
Maar jammer staat er altijd "Unable to connect (naam draadloos netwerk)".
Dus heb ik besloten Win XP opnieuw te installeren, probleem blijft zich voordoen.
En toen vroeger internet ging ,ging het veeeel tee traaag.
Dus ik heb een pakket met Windows 2000 (pro ) erop en dat ga ik installeren.
Het enige jammere is ; ik ga mijn draadloos internetkaartje niet kunnen gebruiken omdat ik de driver heb die pas van ie6 werkt, en bij 2000 krijg je ie5.

probleem 2 : als ie geinstalleerd is, is 2000 nog steeds niet uitgerust met wifi.
Dus heb ik nog een programma nodig die de netwerken in bereik kan lezen, en ze connecteren wanneer ik het w8woord ingeef.

(het prog. van die driver is niet goed want die werkt niet... )

Die (oude) WindowsXP, staat daar wel het laatste ServicePack op (3) ?

Zou kunnen dat je je draadloze netwerkinstellingen (in je router) moet verlagen van "n" naar "g" of nog lager, doe ook wat testjes met de verschillende beveiligingsprotocollen, WPA, PSK, TKIP, AES, zonder beveiliging, en post de resultaten even hier.

Groeten Marcel

Die (oude) WindowsXP, staat daar wel het laatste ServicePack op (3) ?

Zou kunnen dat je je draadloze netwerkinstellingen (in je router) moet verlagen van "n" naar "g" of nog lager, doe ook wat testjes met de verschillende beveiligingsprotocollen, WPA, PSK, TKIP, AES, zonder beveiliging, en post de resultaten even hier.

Groeten Marcel

ja, ik heb hem geinstalleerd met sp 3.

maar alles werkte, het interent, maar het ging zooooo traag dat ik draadloos internet wil op een 2000.
( op die xp mag ook (maar liever 200 xd))

En het internet moest juist zijn ingesteld want vroeger ging het en ik heb er niet aan gepruts.
hij zei 'unable to connect ...." , na opnieuw installeren zei hij dat opnieuw (en dat is ook bij draadloze netwerken van vrienden)...

Deze laptop is voor men werk want die kan ik meeschouwen..
Men Apple met win7 erop neem ik niet mee want die mag niet kapot :)
BENDANKT VOOR JE REACTIE

Misschien toch even de nieuwste drivers installeren voor je wifi kaart.

Groeten Marcel

Misschien toch even de nieuwste drivers installeren voor je wifi kaart.

Groeten Marcel

Hij zegt dat de nieuwste drivers zich al op het systeem bevinden.
Ik verkies toch liever Windows 2000.
Kan iemand mij helpen aan een programma dat wifi-adressen leest en hun kan connecteren ??
Mvg, Arne .. .

Wanneer je Windows2000 gebruikt zul je de beveiligingsinstellingen van je draadloze router lager moeten zetten omdat in de tijd dat Windows2000 gemaakt werd bepaalde beveiligingsprotocollen nog niet bestonden.
Ik meen dat WPA en WPA2 toen nog niet bestonden. (sinds 2004 werden deze gestandariseerd)

Stel dus je router eerst in met een onbeveiligd draadloos netwerk om te zien of je dan wel kunt verbinden.
Voer daar naar stap voor stap de beveiliging op, WEP >> WPA >> WPA2.
Net zo lang tot het niet meer werkt.

Groeten Marcel

Wanneer je Windows2000 gebruikt zul je de beveiligingsinstellingen van je draadloze router lager moeten zetten omdat in de tijd dat Windows2000 gemaakt werd bepaalde beveiligingsprotocollen nog niet bestonden.
Ik meen dat WPA en WPA2 toen nog niet bestonden. (sinds 2004 werden deze gestandariseerd)

Stel dus je router eerst in met een onbeveiligd draadloos netwerk om te zien of je dan wel kunt verbinden.
Voer daar naar stap voor stap de beveiliging op, WEP >> WPA >> WPA2.
Net zo lang tot het niet meer werkt.

Groeten Marcel

O, maar ik dacht dat Windows 2000 geen enkele draadloos-netwerk dingen had.
Maar mijn grote broer is baas over het internet en dat moet van heb op WPA2 staan.
Met een LAN-verbinding gaat niet want er steekt enkel een telefooningang in.
Ik wil graag vragen of jij me aan een driver kan helpen voor de PCI kaart :

Linksys Wireless-G Notebook Adapter ( 2.4 GHz , 802.11g )
(maar niet die van Linksys zelf, want daarvoor heb je IE6 nodig en die krijg je niet bij win 2000)

Ik vind enkel de driver (op internet ) die ook op de cd zat, jammer.

Op laptop staat nog steeds WinxP

ALVAST BEDANKT, EN BEDANKT DAT JE AL GEANTWOORD HEBT xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan