WiFi instellingen in WEP veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nynke01

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Hallo helpmijers,

Ik wil met mijn Nintendo DS lite op multyplayer. Dan moet ik verbinding maken met de router.
De Nintendo kan er wel verbinding mee maken, maar hij zegt dat de 'security options' niet juist zijn.
Een paar mensen hebben me al geholpen en zeggen dat ik de WiFi instellingen in WEP moet veranderen.
Het probleem is dus nu: Ik (en nog meer) weten niet hoe ze bij mijn router het in WEP moeten veranderen...
Als je weet hoe ik het moet veranderen: reageer alstublieft!

Alvast bedankt,

Nynke01

Router welke?

En heeft je router wel die mogelijkheid?

Meestal kom je met 192.168.1.1 (adresbalk van je browser) in het startmenu en kan je na inlog + pasw in het config van de router komen.
Het eenvoudigst even via een pc met een bekabelde verbinding.

Laatst bewerkt:
Router type: Eminent 4542.

Ik heb 192.168.1.1 al heel vaak geprobeerd, maar dan staat er: 'Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 192.168.1.1'...
Als ik 10.0.0.138 intyp krijg ik wel een site, maar daar kan ik niets vinden over WEP veranderen

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent op de goede weg.

Het is niet zeker dat 192.168.1.1 je gateway is. Om daar achter te komen ga je naar start->uitvoeren. Daar typ je cmd en je klikt op enter. In het venster dat nu verschijnt typ je ipconfig en weer enteren.

Als het goed is staat er standaard gateway met daar achter een ipadres, dat adres typ je in je browser.

Welke windows gebruik je?

Mijn standaardgateway is: 10.0.0.138.
En mijn IPv4 adres is: 10.0.0.198, maar als ik dat in mijn browser intyp staat er: 'Oeps! Deze link lijkt niet te werken'

Haal de router eens van de stroom, dan de kabel naar de modem eruit en de router weer aan de stroom, dan nogmaals bovenstaande.

Welke provider en modem heb je, met andere woorden; wat zit er voor je Eminent?

We doen de router zowat elke avond uit. Volgens mij is de provider KPN. Hoe bedoel je modem

Je signaal komt uit de muur en gaat naar een kastje die het signaal doorstuurt naar je pc. Dat is je MO(dulator)DEM(odulator).

Met 1 pc heb je daar genoeg aan want een modem heeft maar 1 uitgang. Heb je meerdere pc's dan heb je een router nodig. Routers hebben meerdere uitgangen en soms wifi; draadloos. Een router komt achter het modem.

Sommige providers, zoals KPN geven ook een combinatie van beide kastjes weg. Dat is een modem en router ineen. Heb je zo'n modem-router, dan is je Eminent in principe overbodig.

Heb je een modem-router en een router achter elkaar en is de boel niet goed ingesteld, dan kun je jouw probleem tegenkomen.

Nu is de vraag; wat voor kastje heb je van KPN aan de muur hangen. Is dat een modem-router?

Laatst bewerkt:
Onnodige quote's verwijderd. Bij een directe reactie gebruik knop: Reageer op vraag of maak gebruik van venster: Snel reageren.

@snijworst: Ons modem heeft geen WiFi, daarom hebben we laatst een router gekocht.

Ok, het is een modem en geen modem-router. Hij heeft maar 1 uitgang. Er gaat een kabel van de uitgang van de modem naar de ingang van de Eminent.

Klopt?

Dan zou het ip-adres van je Eminent (standaard gateway) iets moeten zijn als 192.1685.1.X

Haal alles eens van de stroom; modem, router en pc('s). Alles uit.

Dan gaan we alles één voor één weer aan zetten te beginnen met de modem.

Stekker erin, op laten starten, geef hem maar een minuutje of 2. Dan de eminent aan de stroom, ook een minuutje of 2 wachten, dan als laatste de pc aan en weer met ipconfig kijken wat het standaard gateway is.

@snijworst word dan niet alles gereset? Dat hebben we al eens vaker gedaan, en toen deed WiFi het niet meer....

In principe niet, zolang je maar niet op het resetknopje drukt. Wat we hiermee willen bereiken is dat de eminent opnieuw word herkend door en aangemeld bij de modem en daarmee een nieuw en dus goed ip-adres krijgt.

Klopt het overigens dat de KPN maar 1 uitgang heeft?

@snijworst Vorige keer hadden we dus op het resetknopje gedrukt...

@snijworst we hebben 4 computers, moet alleen degene waar ik nu op zit uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan