Wifi is heel matig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik had en heb heel matig wifi verbinding met onze telefoons. :(
Heb een abo van UPC met 50 mb internet, maar wifi werkt nauwelijks.
Al meerdere keren van kanaal gewisseld, maar haalt niets uit.
Kan ik nog iets ander doen? (wifi repeater?)

Dan zou ik inzetten op een WiFi Versterker.
http://www.advertentiezoeker.nl/?q=...trl=0&wg=datum&hrbr=&prv=&as=&pmin=&pmax=&uz=
Het is alleen ook vaak zo dat de sterkte waarmee wordt gezonden in de firmware van de Router onwerkbaar laag ingesteld staat. Dan zouden jullie eens op Internet kunnen zoeken naar mogelijkheden om de verborgen instellingen aan te passen voor dat bepaalde apparaat. Zenders moeten aan bepaalde normen voldoen. Je kan ook op de site van de fabrikant zoeken naar eerdere af latere firmware maar bij mij regelt de provider de software.
https://www.google.nl/search?hl=nl&...892.3&ei=snXEU9CGKca1PbOpgLgG&emsg=NCSR&noj=1
Je zou nog andere adviezen kunnen tegenkomen wanneer het aan die Router ligt.

Ik neem aan dat je een draadloos modem van UPC gebruikt ?

Deze zijn vaak waardeloos (ook die van Ziggo en KPN hoor) en je kan beter zelf even een goede router aanschaffen en die het Wifi gedeelte laten regelen.
Doe ik al jaren.

Je zet de Wifi functie op het modem uit (inloggen op je modem dus) en sluit bedraad een router aan die het Wifi signaal gaat verzorgen.

@Alfred2 Bedankt voor de tips, maar iets te vrijblijvend voor mij

@Terrarabo
Ik gebruik idd een draadloos modem van UPC, een Thomson.
Wifi uitzetten op dit modem zal wel lukken maar hoe sluit ik "bedraad' een
ander modem aan? en wel modem zou dat moeten worden?
Behoud ik dan dezelde UPC Wifi? of verandert dat dan.

Mijn PC staat bedraad aangesloten op het Thomson modem,
kan dat zo blijven?

Sjonge wat een vragen zeg!

Zelf een modem/router aansluiten moet door de provider geautoriseerd worden. Vaak werkt een ander modem niet meer als je in de instellingen bent geweest. UPC maakt van haar routers nu WIFI hotspots. Iedereen kan dan profiteren van jou draadloze Internetverbinding. Mogelijk is de WiFi door dergelijke functies ook wel langzamer.

UPC zou in hun winkels de modems kunnen uitproberen, als het niet goed werkt dan krijg je een nieuwe. Klantenservice kan de toestellen ook op afstand uitlezen. Hulp van een provider moet vooraf worden gegaan door het zelf resetten van de router omdat hier meteen naar wordt gevraagd. Voor resetten moet de reset knop onder het gaatje 15 seconden worden ingedrukt. Lees voor de precieze aanwijzingen de handleiding.

Je zult moeten weten hoe snel de draadloze verbinding is en ook zonder de telefoons maar op een ander apparaat, via een USB WiFi adapter stick bijvoorbeeld, want telefoons kunnen foutcontrole of overdracht instellingen hebben die de verbinding vertragen. Daarvoor moet je een diagnose programma draaien. http://www.talkandroid.com/9631-fine-tune-your-wireless-network-with-wifi-analyzer of een programma wat de signaalsterkte meet waardoor je iets kan proberen zoals de router een andere plaats geven of de antenne draaien maar ook kan aantonen dat het te zwak is http://www.tucows.com/ link verwijderd /WiFi-Signal-Strength

Welk modem hebben jullie dan?

Laatst bewerkt:
Hallo Alfred 2

Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik probeerde het eerste programma, maar daar bestaat de URL niet meer van.
Het tweede programma heb ik wel kunnen downloaden, maar geeft een SSID error
en wil ook de WIFI snelheid niet meten.

Ga nog wel op zoek naar een andere WIFI snelheidsmeter.

Sorry hoor, maar als jij een router op je modem wil aansluiten hoeft er niks geautoriseerd te worden. Je zet gewoon de Wifi op je modem uit en sluit de router aan op een vrije poort van je modem en klaar ben je. Je krijgt dan wel een andere SSID maar dat maakt niet uit natuurlijk.
Ik heb er zo al tientallen aangesloten. Let op !! Ik heb het over een ROUTER en niet een modem........
Ik gebruik zelf altijd Sitecom routers. De X6 bijvoorbeeld.

Ah... een access point.
Ik heb hopelijk niets verkeerd gedacht.
Zo klopt het en als je iets hebt liggen wel makkelijk. Denk aan het stroomverbruik.

@Terrarabo
Bedankt voor de aanvulling en het genoemde modem. Kan ik nog problemen verwachten met
het bedraad? aansluiten?

@Alfred 2.
Waarschijnlijk zal de fout bij mij liggen, maar ik heb me door de laatste link in jouw bericht
heel wat narigheid op de hals gehaald.
Er werden allerlei programma's geïnstalleerd zonder dat ik daarvoor toestemming had of
hoefde te geven (geen vinkjes kunnen weghalen of zo iets) ben uren lang bezig geweest
om die programma's te verwijderen en heb uiteindelijk de pc met systeemherstel moeten
resetten naar een eerdere datum.
Die link lijkt mij dan ook geen goede aanvulling.

Haal modem en router niet door elkaar hè....ik adviseerde een router !!
Nee, zoals eerder gezegd Wifi uitzetten in je modem en router aansluiten.

Ga ik zeker doen.
Aansluiten via UTP kabel?

De link heb ik onbruikbaar gemaakt. Als je bijgevoegde software ziet en toch installeert dan kan je een probleem hebben. Zelf kon ik het niet reproduceren en weet dat Tucows, als bekende site voor downloads, dit wil tegengaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan