wifi luidsprekers

• Onderwerp starter Onderwerp starter sylle
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sylle

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2016
ik heb een nieuwe zipp mini wifi luidspreker van libratone gekocht. Wanneer ik deze probeer aan te sluiten op het netwerk, krijg ik steeds de melding dat mijn paswoord fout is of dat er een fout format wordt gebruikt.
Het netwerk is beveiligd met een wep key. Wanneer ik de beveiliging uitschakel, werkt het prima.
Kan ik het netwerk op een andere manier beveiligen? Of is er een andere oplossing?

Welkom bij de Helpmij!

Ben je al op hun website geweest? Daar vind ik namelijk het volgende : klik
Als je het e.e.a. doorleest dan kom je ook een alinea tegen waarin zij adviseren geen WEP beveiliging te gebruiken, maar WPA.

Check gelijk de firmware versie van de speakers a.d.h.v. de website.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het snelle antwoord. Ga ik dadelijk proberen.

Ok, Engels is voor jou gelukkig geen probleem. Er zijn ook mensen die het Engels wat minder beheersen. Vooruitlopende op jouw reactie op mijn posting was ik het desbetreffende stukje reeds aan het vertalen. Wanneer het dé oplossing zou blijken te zijn : voor mensen die ook deze speakers hebben en die soortgelijke problemen ondervinden en die het Engels wat minder beheersen:

The WEP security standard is an aging security standard and you may experience AirPlay connection problems if you use WEP security on your router. Avoid using WEP encryption and TKIP security on your router. We recommend WPA2 encryption + AES which also enhances security significantly. For instructions on changing the security type on your router, please refer to your router's documentation.

De WEP beveiligingsstandaard is een gedateerde standaard en het kan zijn dat je verbindingsproblemen ondervindt wanneer de (netwerk)beveiliging van je router middels WEP is ingesteld.
Vermijd het gebruik van WEP en TKIP encryptie op je router. Wij bevelen WPA2 encryptie + AES aan. Dit verhoogt tegelijkertijd aanzienlijk het beveiligingsniveau. Kijk in de handleiding van je router hoe je de (netwerk)beveiligingscodering moet veranderen.

Hier (klik) vind je nog veel meer documentatie over de diverse onderwerpen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan