Wifi modem in combinatie met bedraad laptop mogelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Area
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Area

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Hallo allen,

Zelf heb ik een vraag. Ik ben namelijk a-technisch, dus het is misschien voor de velen hier een domme vraag.

Een tijdje terug heb ik van Ziggo een Wi-Fi modem gekregen.
Nu is mijn vraag of ik deze kan gebruiken in combinatie met mijn bedraad laptop, die ik boven in mijn slaapkamer gebruik?
Hiermee bedoel ik dan dat ik mijn laptop bedraad wil blijven gebruiken en Wi-Fi slechts enkel voor beneden (voor smartphone en tablet etc).

Waar moet ik vooral rekening houden als ik een Wi-Fi modem op deze manier wil instellen/verbinden?

Een advies m.b.t. snelheid voor Wi-Fi is dan ook hartelijk welkom.

Alvast hartelijk bedankt!

Laatst bewerkt:
Ja hoor Area, er zitten ook meerdere LAN poorten op een router. Verdelen is zijn taak. Je moet de Wireless aan zetten bij de instellingen van de router. Hiervoor een adres van cijfers en punten invullen in de adresbalk van de browser. Schakel dan bijvoorbeeld de Web beveiliging in en geef de sleutel op van een bepaald aantal tekens. Kies zo veel mogelijk en alle soorten tekens door elkaar. Deze sleutel moet je opgeven als je voor de eerste keer verbinding wilt maken.

Soms is een kanaal bezet door de buren en dat is niet handig. Kijk van tevoren eens welke kanalen er in de buurt gebruikt worden met dit programma: http://www.metageek.net/products/inssider Dit verhoogt zeker de snelheid. Verder zit je vast aan de laagste door modem en adapter ondersteunde standaard voor wat betreft hoe vlug. Veel plezier

Hooi Area,
Wel goed en vriendelijk uitleg van Alfred maar om alles zo te gebruiken zo als je wil
moet je ook een router hebben en hem koppelen aan modem. Het zou geen probleem zijn
om router te gebruiken allen goed gebruikenaanwijzing te lezen.
Succes....

Laatst bewerkt:
Hallo mieral.

Het modem dat je van ziggo krijgt is een modem router.
Dus geen losse router nodig.
De uitleg van alfred 2 is goed.

Groet Cees.

Ooo dat wist ik niet maar Area zeg dat ook niet. Sorry..
Ik heb ook ziggo modem maar ziet geen router bij.
Vr. groet ....

Het is een Cisco (merk) modem van Ziggo. Maar moet ik mijn huidige kastje (router) beneden dus gewoon laten staan? En deze modem daaraan vastkoppelen?

Laatst bewerkt:
Mensen heel erg bedankt allen. Het stelde inderdaad niks voor.
Ik hoefde enkel het kastje om te ruilen, stekkers erin en pc 2 x aan en uit zetten en Wi-Fi werd geactiveerd. Nogmaals bedankt allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan