Wifi naar ethernet adapter, bestaat dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

twenteboy1986

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag, ik heb beneden gewoon wifi maar voor een kastje waar ik geen ethernet kabel naar toe wil trekken wil ik graag een wifi naar ethernet adapter als dit uberhaupt bestaat? Weet iemand waar ik dit kan vinden, ik heb al via de laptop mijn wifi netwerk gedeeld zodat ik de ethernetkabel in de laptop en het kastje kon doen.. dit werkte perfect! Nu wil ik niet graag de hele dag mijn laptop bij het kastje hebben staan.
is er een goedkope oplossing hiervoor?

Ik denk dat je een range extender zoekt, maar met een UTP aansluiting erbij.
Ik ga nu pitten, maar dan weet je wrs waar je nu op kunt zoeken.
PS: het zijn meestal geen snelle kastjes, het heen en terug signaal moeten beiden via de wifi...
Een kabel trekken is tig maal beter... (en daar een wifi op aansluiten)

Wat je zoekt is een AP client.
Sommige extenders en accesspoints kun je meerdere dingen laten doen, dus ook als draadloze client laten functioneren.

Voorbeeld van zo'n apparaat is de Zyxel WAP 3205 v2
Ik heb zelf z'n type-voorganger als draadloze client ingericht, afgestemd op het wifi netwerk bij ons op de zaak. Gebruik ik
a. Voor laptops die met hun wifi adapter problemen hebben met onze wifi apparatuur een bedrade uitwijk te geven.
b. Voor gasten aan wie ik het wifi wachtwoord om welke reden dan ook niet wil geven.
c. Voor gasten waarvan hun (demonstratie-)apparatuur geen wifi aan boord heeft.
Zodra eenmaal ingesteld heb ik er verder geen omkijken (meer) naar.

Er zijn meer apparaten, zoals de TP-link WA701ND, die ook als client kunnen worden ingesteld.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan