wifi naar RJ45 voor Blu Ray speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesAukesss

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
134
Hallo,
Ik heb een blu ray speler waar een RJ45 ingang op zit voor BD Live. Nu heb ik een draadloos netwerk thuis en ik zou graag ook de blu ray speler daarop willen aansluiten.
Is er iets van een adapter voor dit? Of iets van een omgekeerde werking van een router? Draadloos signaal ontvangen en dan naar RJ45.
 
Ik heb geen idee, maar wat ik bedoel dat ik dus een draadloze verbinding krijg tussen de router en de blu ray speler, net zoals ethernet via stopcontact maar ik wil het draadloos.
 
Als je twee routers hebt die beiden WDS ondersteunen dan kun je dit voor elkaar krijgen. Routers die dit kunnen zijn er van o.a. linksys en fritzbox
 
Hm, wordt een duur geintje begrijp ik dus. Wellicht kan ik beter toch maar eens kijken of ik een kabel kan leggen.
 
het enige alternatief voor het trekken van een kabel is het gebruik van een access point. Dit kastje (lijkt op een router) ontvangt dan het wifi signaal van het netwerk en stuurt dit via de RJ45 kabel weer uit, die vervolgens aangesloten kan worden op de blu ray speler.
Het is vereist dat het access point is in te stellen in de client mode. de goedkoopste keuze is dan de Engenius ECB-3500.

Een plug-en-play oplossing wordt geboden door ubiquiti, namelijk de AirWire. Als je geen technische kennis hebt, is dit de makkelijkste oplossing. Echter is de AirWire een stuk duurder dan de ECB-3500 en heeft minder functionaliteiten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip maar ik denk dat ik voor een Devolo dnlan 500 AV adapter ga.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan