Wifi Nokia Lumia valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JchmA

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2011
Beste,

Ik heb kort geleden de nokia Lumia 800 aangeschaft.
Om data te besparen wil ik m thuis op mijn Wifi netwerk laten draaien.
Ik zie nergens een keuze om m automatisch verbinding te laten maken met dit netwerk, maar het vervelendste; als ik eenmaal verbinding heb gemaakt, dan is die verbinding na enige tijd weer weg...!

Weet iemand waar dit aan kan liggen??

Alvast bedankt!

mischien als je iets e ver weg gaat dat er dan geen bereik meer is

Hein, bedankt voor je antwoord, sorry voor de late reactie..
Nee, dat kan niet het geval zijn... Ik heb de router nog geen 2 meter van de bank staan (waar ik meestal met mn mob zit). Ook met de pc boven geen problemen met ontvangst!
Hij maakt wel automatisch verbinding, maar als ik m even niet gebruik, dan valt ie weer weg...?
Misschien instellingen in de router? (zou niet weten welke?)

grote kans dat het energie besparende instellingen zijn van Windows Phone 7 ik verwacht dan trouwens wel dat hij weer wifi opzet zodra je weer date gaat gebruiken maar dat weet ik even niet uit mijn hoofd

Thnx,

Maar bij instellingen staat de energiebesparing en alles op uitgeschakeld...
Het is vet irritant, de ene keer start die wel automatisch op, de andere x weer niet.. Van elke keer opnieuw verbinding maken wordt je ook 'moe' van..

Maar het rare is.. Hij doet alleen zo vaag bij mij thuis.. Bij bijv. mn opa en oma schiet ie er in één keer op voor de hele avond...

Wifi nokia lumia werkt niet goed

ik herken het probleem.
Dit is ook bij mij het geval. De ene keer kan ik via mijn NETGEAR Wireless Router WNR3500v2 wel wifi verbinding maken met mijn nokia lumia, de andere keer niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

Ja precies, maar het is heel raar, want als ik hem verbinding laat maken, dan zegt die; kan geen verbinding maken. Als ik het meteen daarna weer doe zegt die; verbonden..
ALs ik er vervolgens even niks mee doe, is de verbinding weer verbroken! Zwaar irritant..

Ik heb het zelfde probleem gehad, ik weet niet of het de zelfde oorzaak heeft maar je zou het altijd even kunnen kijken, bij mij was het zo dat de channel van me router op automatisch stond, je kunt het kanaal/channel vast zetten op bijvoorbeeld 11, dit heeft bij mij geholpen, laat maar even horen.

Hmm, channel staat bij mij al op 11.. en b+g+n netwerk, dus hij moet m gewoon makkelijk kunnen pakken...

nokia lumia en wifi

hoi, ik kwam met Nokia lumia ook niet op thuiswifi maar wel op andere 'vreemde' wifi's. Thuis de router aan en uit (reset) gezet. het lijkt nu stabieler te zijn, zowel dicht bij de router als verderop.
Vraag: weet iemand hoe de N Lumia auto verbinding maakt met wifi en niet met 3G?:thumb:

hoi, ik kwam met Nokia lumia ook niet op thuiswifi maar wel op andere 'vreemde' wifi's. Thuis de router aan en uit (reset) gezet. het lijkt nu stabieler te zijn, zowel dicht bij de router als verderop.
Vraag: weet iemand hoe de N Lumia auto verbinding maakt met wifi en niet met 3G?:thumb:

Als je eenmaal een wachtwoord e.d. hebt ingevoerd, dan maakt de Nokia de volgende keer als dat netwerk binnen bereik is automatisch verbinding. Alleen dat is juist mijn probleem, dat doet die bij anderen wel.. Maar bij mij thuis niet!=D

De Channels instellen werkte voor mij!! Ik kwamer niet uit en heb met mijn provider gebeld. Ik moest channel 3 proberen en het werkt!

Hebben meer mensen hier last van?? Ik zit namelijk ook naar deze telefoon te kijken maar internet volgens mij best wel veel op mijn tel dus heb echt wel wifi nodig. Zat net even te kijken bij mijn provider http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoons/Nokia-Lumia-800.prod?sku=986625 en kan het wel eerst even 3maanden testen zodat je daarna een bundel kan kiezen met genoeg mb maar als wifi het niet doet gaat het me anders wel veel geld kosten... Dus ben benieuwd hoeveel mensen er nog meer last van hebben...

Hebben meer mensen hier last van?? Ik zit namelijk ook naar deze telefoon te kijken maar internet volgens mij best wel veel op mijn tel dus heb echt wel wifi nodig. Zat net even te kijken bij mijn provider http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoons/Nokia-Lumia-800.prod?sku=986625 en kan het wel eerst even 3maanden testen zodat je daarna een bundel kan kiezen met genoeg mb maar als wifi het niet doet gaat het me anders wel veel geld kosten... Dus ben benieuwd hoeveel mensen er nog meer last van hebben...

Is een bekend probleem, maar niet bij alleen de Lumia, is namelijk iets dat ligt aan de instellingen van je modem, voor zover ik weet, dus pin me dr niet op vast! Lumia is gewoon een schappelijk toestel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan