WiFi ontvangen, omzetten in nieuwe verbinding, doorsturen LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustKloesoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2015
Goedendag,

Ik zit in een gebouw met 1 wifi verbinding voor iedereen, wat betekent dat ik niet bij de instellingen van de router kan, het werkt met WPA maar niet op een standaard manier. Als ik verbinding wil maken met de router dan moet ik eerst een ID aangeven en een password, dan opent de webbrowser en moet ik inloggen met een persoonlijke gebruikersnaam en password. Op een notebook is dit geen enkel probleem, maar een PS4 en een Xbox One ondersteunen dit niet. Ik heb geprobeerd om eerst verbinding te maken met me notebook(windows 8) en de verbinding vervolgens te delen via LAN naar mijn PS4 en Xbox One, dit werkt ook niet, hetzelfde geld voor een netwerkbrug. Ik krijg dan meldingen dat IP adress niet kan worden gevonden of ik heb problemen met DNS of DHCP. Ik heb ook al geprobeerd om handmatig netwerkinstellingen in te voeren op me consoles, maar ook dit heeft nog niet gewerkt.

Ik hoop dus dat iemand voor mij een oplossing heeft om internet te krijgen op mijn consoles en of ik daar eventueel een handig apparaatje voor moet aanschaffen, geld is niet het probleem.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Klaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan