WiFi op Dell Latitude 510 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartSr

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Een tijdje geleden kocht ik op Marktplaats een Dell Latitude D510. En omdat ik die feitelijk alleen gebruik voor email als ik op vakantie ben, besloot ik de vaste schijf (die ik voor iets anders wilde gebruiken) er uit te halen en er een kleinere in te zetten. Zo gezegd, zo gedaan en ik installeerde daar vervolgens een "gewone" ( dus een niet-Dell versie van ) Windows XP op. Maar nu blijkt dat ik Wifi niet aan de praat krijg, waarmee het eerder wel werkte. Nu zal ik wel de een of de andere driver moeten installeren, maar de vraag is welke, want daar heb ik geen weet van. Wie heeft raad?

Bart

Kijk of je op de site van DELL met behulp van de gegevens van je computer de drivers hiervoor kunt downloaden.

Daar kom ik niet verder mee, want die had ik al geprobeerd. Op die plaats staan voor mijn laptop drie bestanden ( een Diagnostisch hulpprogramma, een Driver en een User-Guide voor Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller). Geen van de drie doet iets richting Wi-fi draadloos.

Bart

Laatst bewerkt:
Iets nar onderen zie je de Intel en Dell driver staan (in het klein en blauw staat wireless)

Handboek-ict,
De drivers die jij noemt, had ik al eens geprobeerd en ik heb ze nu nog eens opnieuw geïnstalleerd.
Maar dan gebeurt er iets heel merkwaardigs. Ik zie dan de namen van twee modems (vermoedelijk van buren) maar niet de naam van mijn eigen Ziggo/Ciscomodem!. En, zoals ik al eerder vertelde; die had ik, voordat ik de Windows XP er opnieuw opzette, wel!

Ik blijf het vreemd vinden: mijn pc draait op die modem, mijn tv draait op die modem, de iPad van mijn vrouw draait op die modem: waarom wil deze dan niet?
Het enige wat ik weet te verzinnen is dat het iets met een firewall in het opnieuw geïnstalleerde Windows te maken heeft, maar wat?

De wifi draait nu dus, gelukkig.
De vraag nu is welk protocol jouw wireless netwerkkaart ondersteund (802.11b en g?) en welke beveiliging(wep, wpa, wpa2).
Ik heb zo'n vermoeden dat de netwerkkaart tot wpa gaat.
Kijk eens in de router of deze op wpa2 staat. Ondersteunt de wireless kaart dit wel op jouw Dell?

Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn modem staat op WPA2-Personal. Ik heb die al eens op WPA-Personal en op Disabled gezet, maar daarmee krijg ik mijn laptop ook niet wakker.
Waar kan ik zien wat mijn laptop aankan?
Ik kijk op mijn laptop in Systeembeheer> Apparaateigenschappen>Netwerkadapters en zie daar twee elementen: een 1394-netwerkkaart en een Dell draadloze 1370 WLAN Mini-PCI-kaart. Maar moet ik inderdaad in de laatste zijn en zoja, waar moet ik naar kijken?

Bart

Nog even dit wat ik ergens las over deze kaart:
Dell Wireless 1370 (802.11b/g) mini-PCI-kaart
Deze mini-PCI-oplossing biedt de allernieuwste draadloze technologie met ondersteuning voor de nieuwe Wi-Fi-gecertificeerde IEEE 802.11g-specificatie. De geïntegreerde Dell Wireless 1370 mini-PCI-oplossing biedt een hogere maximale kanaalsnelheid van 54 Mbps en tevens interoperabiliteit binnen de 2,4-GHz band en volledige compatibiliteit met 802.11b-netwerken. De Dell Wireless 1370 biedt gemiddeld een hogere gegevensdoorvoer dan de vorige generatie, de Dell Wireless 1350. De Dell Wireless 1370 (802.11b/g) mini-PCI-oplossing biedt ondersteuning voor belangrijke beveiligingsvoorzieningen zoals Wi-Fi Protected Access (WPA), WPA2 en 802.1x, en is Cisco-compatibel dankzij de CCXv3-certificering (Cisco Compatible Extensions versie 3).

Het is niet per se nodig om jouw draadloos netwerk te zien.
Je kunt 'm ook handmatig aanmaken.

Hoe ik het ook probeer, het lukt niet. Ik heb zelfs tijdelijk Ubuntu geïnstalleerd, en die geeft wel interessante info over de wifi van deze Latitude ( het is een Broadcom bcm 4318 802.11.g) maar ook daar lukt het niet.
Ik ben er nu maar van uitgegaan dat de interne wifi defect is en heb een Cisco Linksys dongle geïnstalleerd en daarmee werkt het.
Dank dat jullie wilden helpen.

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan