WiFi PC/televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

WouterDe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2012
Berichten
4
Hallo iedereen,

Ik zit met het vervelende probleem dat ik mijn harde schijf, waarop ik wat films heb staan, telkens mee moet zeulen naar de TV waar ik ze op wil bekijken. En als ik dan iets wil veranderen op mijn harde schijf kan ik er terug mee naar de PC lopen...
Dus ik ben op zoek naar een installatie waarbij ik alles via WiFi kan doen. Ik heb twee Samsung TV's (nieuwe types) en een gewone Windows PC.
Ik dacht aan volgende opstelling: twee Samsung WiFi dongles kopen, zodat de beide Tv's op WiFi draaien; de PC heeft sowieso al WiFi; en dan nog een harde schijf kopen met WiFi. Als ik dan de harde schijf ergens centraal zet, klopt het dan dat ik via de PC films naar de harde schijf kan zwieren via WiFi en ze kan bekijken op de beide Tv's via de WiFi dongles, of ben ik nu aan het dromen van een verre toekomst?

Bedankt voor jullie adviezen!

Wouter
 
Nou, heb zelf een Samsung smart tv geval en met een dongle ervoor kun je alleen via Allshare films kijken die je op de PC of tv met Allshare moet starten, tis geen volledig wifi.

Met een mediaplayer erachter en via de lan werkt het fijner, dan speel je af via de mediaplayer over de lan, indien deze ook over wifi beschikt kun je de films er zo naar toe verhuizen.
 
Maar dan moet je ook een Samsung laptop/Pc hebben om via AllShare uit te zenden?

En bij de mediaplayer & LAN: dan sluit ik gewoon de mediaplayer aan op het WiFi netwerk, maar hoe krijg ik ze dan op Tv?
 
Nee, Allshare is software voor op je pc/lappie, in de tv zit die al.

Op TV via de lan van de mediaplayer, of die rechtsstreeks van de pc via wifi wil is afhankelijk van het apparaat, ik moet hem eerst op de mediaplayer zetten, overigens gaat de wifi via de router, zo ook de dongle met Allshare.

PS, hij gaat via de HDMI, overigens.
 
Laatst bewerkt:
Mediaplayer van bijvoorbeeld ACRYAN ( heb ik zelf ) kan zowel bedraad als draadloos in het netwerk worden opgenomen. Kabeltje vanaf de player naar je TV en klaar ben je.
Films, foto's en muziek kan je gewoon over het netwerk naar je player verplaatsen. Lijkt mij de mooiste oplossing.Overpompen gaat overigens niet erg snel.....
 
Mediaplayer van bijvoorbeeld ACRYAN ( heb ik zelf ) kan zowel bedraad als draadloos in het netwerk worden opgenomen. Kabeltje vanaf de player naar je TV en klaar ben je.
Films, foto's en muziek kan je gewoon over het netwerk naar je player verplaatsen. Lijkt mij de mooiste oplossing.Overpompen gaat overigens niet erg snel.....

Maar dan hang ik vast aan één tv-toestel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan