Wifi pfrinter onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoudj44

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
Goedemorgen,
Ik ben al dagen lang aan het klungelen geweest met de Ziggo aansluiting. Pas de derde persoon op de helpdesk bleek een (gedeeltelijke) oplossing tee hebben: De mediabox was ook als Wifi punt in de lucht door een spontane mutatie ofzo. Die functie uit gezet. Na de installatie van een nieuw Ziggo modem/ruiter (Connect Box) heb ik internet en een Lanprinter weer aan het werk. Alleen kan ik mijn Wifi printer niet vinden. De printer heeft verbinding met de Connect box, de computers hebben verbinding ermee, de Lan printer is zichtbaar en verbonden maar de WiFi printer wordt niet gezien in Configuratiescherm/ Apparaten en printers/Printer toevoegen. Ik denk dat het een modem/router instelling is, met het vorige was er geen enkel probleem. Suggesties voor een oplossing zijn zeer welkom. Bij voorbaat zeer veel dank.

Na WPS

Bedankt voort je antwoord. De link tussen printer en modem is OK. Daar ligt het niet aan. Maar daarna krijg ik de printer niet te zien als ik Printer Toevoegen probeer. Staat er dus iets fout in het modem/router?

Wat meestal werkt:
Zoek het ip adres op de printer op (of via de interface vd router)
Zit jouw pc in hetzelfde subnet bij 192.168.1.x ... ok dan verder nok dat eerst in orde maken anders lukt het nooit)

Koppel de printer aan de pc/laptop met usb kabel
Installeer de drivers
Print een test pagina...

Ok nu weet je iig dat de printer kan werken...
Nu nog naar de wifi...

Terug naar de pc met de printer via usb.
Zoek bij instelleingen vd printer de geavanceerde instellingen op oid
Daar zie je bij de settings staan dat ie via de usb aangesloten is.
Je moet dus van usb naar een andere poort, nl een netwerk poort.
Voeg dus vervolgens een TCP/IP poort toe en vul het ip adres van de wifi vd printer die ja boven opgezocht hebt in...
Kijk even of er nog andere instellingen aangepast moeten wordt, bij mij is dat LPR ipv Raw en geef een LPR naam op bijv HP of zo.
Ok klikken om op te slaan.

Printer weer aan de router met wifi
Check even of het ip nr nog steeds klopt...

En... nu printen maar...

Laatst bewerkt:
Opgelost

Ik heb na veel gedoe de printers aan de gang gekregen via USB etc. Zeer bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan