wifi printer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

uhous

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2014
Berichten
3
Beste mensen,

Plaats dit probleem bij netwerk, omdat het denk ik niet echt een printer probleem is.

Al jaren hebben we een goed werkende hp p 1102w wifi printer in combinatie met een compaq 610 laptop. Enige weken geleden hebben we er een hp laptop bijgekocht. Op deze nieuwe laptop heb ik ook de wifi printer geinstalleerd. Echter toen deed de printer het niet meer op de oude laptop. Begrijp inmiddels wel waarom, maar daar gaat het nu niet om. Omdat er 'microsoft word' op de oude laptop staat wilde ik de oude situatie herstellen en heb de printer verwijderd van de nieuwe laptop.

Nu is het zo dat als ik print, de printer het vaak niet meer doet. Het document blijft in de wachtrij staan. Als ik de laptop opnieuw opstart, dan werkt het wel en begint hij te printen vanuit de wachtrij. Omdat ik al vele uren in dit probleem gestoken heb en er via de hp helpdeskfunctie niet uitkom, vraag ik jullie hulp. Het lijkt iets te maken te hebben met de onbereikbaarheid van de printer. Als ik bij de printerpoorten kijk is er wel een poort toegewezen, n.l. een advanced tcp/ip poort met het juiste ip nummer van de printer.

Ik heb de printer opnieuw geprobeerd te installeren met de cd. Kabel tussen laptop en printer, maar de installatie lukt niet; er komt op een gegeven moment de melding: 'De printer kan niet communiceren met een draadloze router of toegangspunt op basis van de opgegeven ssid(de ssid klopt, zeker te weten). Tevens valt op dat moment het wifi netwerk weg. Ik kan dan pas weer verbinding krijgen(met de laptop met wifi) als ik het (kpn experia)modem reset en de laptop herstart(dus op standby zetten help niet).
Ook heb ik de laptop terug willen zetten, met systeemherstel naar een oud herstelpunt. Twee herstelpunten geprobeerd, maar systeemherstel werkt niet.
Dus als iemand dit probleem bekend voorkomt, s.v.p. hulp. B.v.d.

Paul.
 
Heeft de printer een WPS knop?
Zo ja, de printer uit je netwerk verwijderen vanaf de printer. Daarna via de WPS opnieuw verbinden met je netwerk. Kijk of dat wil helpen.
 
Er zit geen wps knop op de printer. Wel heb ik in de gebruiksaanwijzing gezien hoe je hem kunt resetten, dit heb ik gedaan zonder resultaat. Er zit wel een blauw 'wifi' knopje op en als je daar op drukt gaat hij een netwerk zoeken, zonder resultaat. Ik heb een configuratie pagina uit kunnen printen. Bij netwerkinformatie staat bij 802.11b/g draadloos: status=uitgeschakeld(?????lijkt me niet goed), communicatiemodus= infrastructuur, netwerknaam(ssid)=SpeedTouchDA3BA4(klopt!) en verificatie=WEP
Verder staat er o.a. 0 bij hardwareadres, 0 bij IP4-adres, 0 bij Stadaard IP gateway, 0 bij subnetadres. DHCP/Bootp-server 0, IP configuratie=handmatig. Wins server 0.
 
Als het goed is zie je je printer ook in je router staan.
Verwijder hem daar eens en kijk of de installatie daarna wel lukt.

Als je draadloos wilt printen moet het blauwe knopje wel geactiveerd zijn trouwens.
Tenminste, ik heb ook een HP wifi printer, een andere dan jij hoor, maar dat moet dat lampje altijd aan zijn anders kan ik alleen bekabeld printen.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
opgelost

Door de printer wederom te de-installeren en via de cd opnieuw te installeren, werd wederom het wifi netwerk verbroken. Hoe dat kan dat weet ik niet, maar het is logisch dat de printer dan niet ons netwerk vind. Door het (kpn experia) modem te ressetten kwam de wifi nu wel terug en kon ik de ssid vanuit het lijstje netwerken kiezen. Toen de installatie afronden. Een configuratie pagina afgedrukt en alle instellingen kloppen nu. Doorzetten helpt. Bedankt voor de bijdrage.:thumb::d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan