Beste mensen,
Plaats dit probleem bij netwerk, omdat het denk ik niet echt een printer probleem is.
Al jaren hebben we een goed werkende hp p 1102w wifi printer in combinatie met een compaq 610 laptop. Enige weken geleden hebben we er een hp laptop bijgekocht. Op deze nieuwe laptop heb ik ook de wifi printer geinstalleerd. Echter toen deed de printer het niet meer op de oude laptop. Begrijp inmiddels wel waarom, maar daar gaat het nu niet om. Omdat er 'microsoft word' op de oude laptop staat wilde ik de oude situatie herstellen en heb de printer verwijderd van de nieuwe laptop.
Nu is het zo dat als ik print, de printer het vaak niet meer doet. Het document blijft in de wachtrij staan. Als ik de laptop opnieuw opstart, dan werkt het wel en begint hij te printen vanuit de wachtrij. Omdat ik al vele uren in dit probleem gestoken heb en er via de hp helpdeskfunctie niet uitkom, vraag ik jullie hulp. Het lijkt iets te maken te hebben met de onbereikbaarheid van de printer. Als ik bij de printerpoorten kijk is er wel een poort toegewezen, n.l. een advanced tcp/ip poort met het juiste ip nummer van de printer.
Ik heb de printer opnieuw geprobeerd te installeren met de cd. Kabel tussen laptop en printer, maar de installatie lukt niet; er komt op een gegeven moment de melding: 'De printer kan niet communiceren met een draadloze router of toegangspunt op basis van de opgegeven ssid(de ssid klopt, zeker te weten). Tevens valt op dat moment het wifi netwerk weg. Ik kan dan pas weer verbinding krijgen(met de laptop met wifi) als ik het (kpn experia)modem reset en de laptop herstart(dus op standby zetten help niet).
Ook heb ik de laptop terug willen zetten, met systeemherstel naar een oud herstelpunt. Twee herstelpunten geprobeerd, maar systeemherstel werkt niet.
Dus als iemand dit probleem bekend voorkomt, s.v.p. hulp. B.v.d.
Paul.
Plaats dit probleem bij netwerk, omdat het denk ik niet echt een printer probleem is.
Al jaren hebben we een goed werkende hp p 1102w wifi printer in combinatie met een compaq 610 laptop. Enige weken geleden hebben we er een hp laptop bijgekocht. Op deze nieuwe laptop heb ik ook de wifi printer geinstalleerd. Echter toen deed de printer het niet meer op de oude laptop. Begrijp inmiddels wel waarom, maar daar gaat het nu niet om. Omdat er 'microsoft word' op de oude laptop staat wilde ik de oude situatie herstellen en heb de printer verwijderd van de nieuwe laptop.
Nu is het zo dat als ik print, de printer het vaak niet meer doet. Het document blijft in de wachtrij staan. Als ik de laptop opnieuw opstart, dan werkt het wel en begint hij te printen vanuit de wachtrij. Omdat ik al vele uren in dit probleem gestoken heb en er via de hp helpdeskfunctie niet uitkom, vraag ik jullie hulp. Het lijkt iets te maken te hebben met de onbereikbaarheid van de printer. Als ik bij de printerpoorten kijk is er wel een poort toegewezen, n.l. een advanced tcp/ip poort met het juiste ip nummer van de printer.
Ik heb de printer opnieuw geprobeerd te installeren met de cd. Kabel tussen laptop en printer, maar de installatie lukt niet; er komt op een gegeven moment de melding: 'De printer kan niet communiceren met een draadloze router of toegangspunt op basis van de opgegeven ssid(de ssid klopt, zeker te weten). Tevens valt op dat moment het wifi netwerk weg. Ik kan dan pas weer verbinding krijgen(met de laptop met wifi) als ik het (kpn experia)modem reset en de laptop herstart(dus op standby zetten help niet).
Ook heb ik de laptop terug willen zetten, met systeemherstel naar een oud herstelpunt. Twee herstelpunten geprobeerd, maar systeemherstel werkt niet.
Dus als iemand dit probleem bekend voorkomt, s.v.p. hulp. B.v.d.
Paul.