Wifi probleem windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

gosvd

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Hallo,

Ik heb een Dell Vostro 3360, de specs zijn:
CPU: Intel® Core™ i5-3317U CPU @ 1.70GHz × 4
RAM: 4GB
GPU: Intel HD Graphics 4000

Dit is alle info die ik weet, alleen het probleem is dat ik in windows 7 af en toe geen wifi heb, als ik het in Ubuntu (13.04) probeer geeft hij wel de hele tijd wifi. In windows 7 verbreekt hij af en toe de verbinding en dan moet ik opnieuw verbinden, waarna hij zegt dat hij geen verbinding kan maken, als ik dan op probleemoplossing klik kan het probleem gewoon opgelost worden doordat hij de netwerkadapter opnieuw insteld, waarna hij weer even opnieuw verbind. Even later moet ik dit echter weer opnieuw doen wat heel irritand is. Ik heb al drivers geprobeerd, maar daar heb ik al de nieuwste van dus dat kan het denk ik niet zijn.
Weet iemand een oplossing, alvast bedankt!

Hallo gosvd. Heeft het altijd goed gewerkt. Dan proberen, geen garantie he. Heb je onlangs nog updates gedaan. Je zou eerst eens kunnen terug gaan met systeemherstel, voordat het probleem zich niet voordeed. En het kan geen kwaad om enkele dagen terug te gaan in de tijd. Alleen die updates ben je dan kwijt en probeer het dan nog eens opnieuw met die updates. Updates een voor een installeren, totdat deze weer instabiel wordt. Dan weet je welke de boosdoener is. Heb je meerdere virusscanners of zo. Je zou nog eens kunnen proberen om in veilige modus op te starten, maar dan veilige modus met netwerkmogelijkheden. Bekijk dat ook eens. Hoe gedraagt dat ding zich dan. En dan als laatste kun je nog de routerinstelling zetten naar de originele waarde.

Laatst bewerkt:
het probleem is, ik heb het al sinds dat ik de laptop heb (november denk ik). Alleen is het nu erger geworden en valt de wifi vaker weg. Meerdere virusscanners heb ik niet, alleen MS Security Essentials, de routerinstellingen hebben geen zin want ik heb het bij elke router, alleen heb ik het idee dat hij het minder heeft bij beter bereik, al is dat maar een vermoeden en hoeft het niet zo te zijn.

Laatst bewerkt:
Zet je router eens op een ander kanaal die niet direct in de buurt ligt van je huidige.
Het kan zijn dat er in de omgeving interferentie ontstaat door dat er veel netwerken op hetzelfde kanaal opereren waar jij nu ook op zit.

Zou dit op meerdere plekken het zelfde kunnen zijn dan? Alleen is het dat nu ik dichter bij mijn router ben gaan zitten ik het niet/heel weinig heb, het lijkt wel alsof het alleen bij 1/2/3 streepjes is...

Laatst bewerkt:
Sinds november al. Probeer eens even contact te leggen met je provider, welke heb je UPC of ziggo enz. Ik weet zeker dat ze even kunnen kijken en je kunnen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan