WIFI probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ike360x

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Beste Allemaal,

ik heb hier 2 laptops staan met het zelfde probleem. De ene is van mn broertje de andere van een nichtje.

Het betreft een Acer aspire 9300 en een packard bell easynote.

Op bijde versies staat win7 x64

Nu het probleem. Ik krijg de wifi niet aan. Bij de asprire zit de knop aan de zijkant daarbij gebeurt niks als ik er op druk. geen foutmelding geen kan niet verbinden, lampje gaat niet aan en bij de PB gebeurt er net zo weinig alleen dan is FN+F2. Ik heb het probleem al eens eerder opgelost maar kan niet meer bedenken hoe dat was.

hij ziet de hardware niet in het systeem nergens niet. ik kan geen drivers installeren want dan zegt ie dat ie de hardware niet heeft

groeten stefan

- Staat ie misschien in je apparaatbeheer uitgeschakeld ?
- Zou zelfs kunnen dattie in je BIOS uitgeschakeld staat.

Staan er uitroeptekens/vraagtekens in je apparaatbeheer ?

groeten Marcel

He marcel.

Hij staat helemaal niet in apparaat beheer bij geen van beide. De PB kreeg ik om op te lossen de andere een nieuw win install

- Heb je in het BIOS gekeken of ie daar misschien uitgeschakeld staat ?
- Het zou ook nog zo kunnen zijn wanneer de laptop aan een netvoeding hangt dat de WIFI kaart dan uitgeschakeld wordt.

Groeten Marcel

He Marcel,

Bedankt voor je tips.

De bios is zeer beperkt. Staat hier niet in uitgeschakeld en ook zonder adapter werkt t niet.

Het heeft altijd gewerkt bij de Packerd bell en ineens niks meer. bij de Acer doet ie niks meer na (her)installatie van WIN 7

1/kan je bedraad het internet op?
2/Voer eens een ping 127.0.0.1 uit in de cmd box - krijg je een antwoord?
3/Wat geeft een ipconfig/all (tevens in de cmd box)
4/Kan het zijn dat de windows firewall zaken blokkeert?
5/Heb je microsoft fix it al eens op de machines laten lopen?
6/Selecteer in apparaatbeheer eens de optie beeld>verborgen apparaten weergeven. Staan daar ergens vraag- of uitroeptekens bij?

contrazoom

1/kan je bedraad het internet op?
2/Voer eens een ping 127.0.0.1 uit in de cmd box - krijg je een antwoord?
3/Wat geeft een ipconfig/all (tevens in de cmd box)
4/Kan het zijn dat de windows firewall zaken blokkeert?
5/Heb je microsoft fix it al eens op de machines laten lopen?
6/Selecteer in apparaatbeheer eens de optie beeld>verborgen apparaten weergeven. Staan daar ergens vraag- of uitroeptekens bij?

he contrazoom

1 ja ik kan bedraad het internet op
2 ja ik krijg antwoord via bedraad maar draadloos netwerk kan ik nogsteeds niet aanzetten
3 geeft mn ethernet verbinding weer en dat was het
4 nee heb geen firewall. De driver ziet mn hardware niet dus kan ik mn driver niet installeren want daarvoor moet mn hardware gedetecteerd worden
5fix it ga ik nu proberen
6 vond hier nu coprossesor en controller voor massaopslag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan