Wifi problemen bij 1 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

RB_online

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Hallo,

Mijn vrouw heeft sinds enkele maanden een andere laptop. draait op win 8
Deze geeft steeds verbindingsproblemen met wifi.

Mijn laptop heeft een constante goede verbinding. draait op win 7,

Ook de mobiele telefoons hebben een goede verbinding.

Netwerk kaarten al eens gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd.
Stuurprogramma's ge-update maar niets helpt.

Heeft iemand misschien nog suggesties?

Groet René

Beter ook even merk + type laptop vermelden. Vermeld ook wat Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) meldt als wifi adapter onder Netwerkadapters.

Er zijn geen algemene problemen bekend met wifi onder Windows 8, dus hebben we veel meer informatie nodig dan in de startposting staat, vandaar.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De laptop is een Dell Inspiron 17

De netwerkkaart is een Dell wireless 1705 802.11b/g/n (2.4 GHZ) met bluetooth v4.0

:) Mij vrouwtje heeft ook paar dagen geleden cadeau Surface tablet gekregen met windows 8 erop, en heb ik per direct ook gecontroleerd of zal via WiFi alles in orde met verbinding komen enz..
Alles is dus vlekken-los verlopen, en geen problemen met wifi verbindingen zijn ..
Maar weet je nu zelf wel hoe je bij windows 8 WiFi aan moet echt doen ?? ( kijk even onder mijn screenshot ! ) is het bij jou niet ook zo'n' geval ? :)

WiFi verbinding ZO !.jpg

Laatst bewerkt:
Support: hier (subtype 3737) of
hier (subtype 5748)

Er zijn 5 subtypes!

M.b.t. tips:
a. Kijk of je wifi driver-updates vindt op de 2 links hier boven (als ik je startposting zo zie zou je dat al gedaan hebben?). Zover ik kan zien is dit de laatste versie.
Overigens betreft het (eigenlijk) een Atheros AR956x , waarvan maar marginaal nieuwere drivers (versie 10.0.0.287 vs. versie 10.0.0.255) zijn te downloaden op de onofficiële site www.atheros.cz
b. Kijk na of in Energie-opties (= powercfg.cpl , knop Geavanceerde instellingen) mogelijk de wifi module op halve (of minder) kracht werkt, en zorg ervoor dat die (zowel op batterij als op netspanning) maximale prestaties levert.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alle bovenstaande tips opgevolgd.
Daarnaast ook nog de wifi kaart gedeïnstalleerd.

Lijkt nu al ruim een week stabiel maar we wachten het even af.
Zet de vraag nu eerst op opgelost.

Allen dank voor de input

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan