Wifi problemen, ik krijg kpn.fon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mandolientjee

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hoi,

Het lukt mij niet om met mijn laptop op ons wifi netwerk te komen. Wanneer ik wifi wil inschakelen verbindt hij mij met
Kpn.fon. Hiervoor moet ik dan geld gaan betalen, wanneer ik hiermee wil verbinden. Onze eigen wifi vindt mijn laptop niet
en als hij hem ziet kan ik er niet mee verbinden.

Misschien handig om te weten het gaat om een wat ouder laptop met vista.

Wij hebben al geprobeerd om de laptop opnieuw te installeren en ons internetkast meerdere malen gereset.

Wie kan mij hierbij helpen?

a. Op welk kanaalnummer bevindt zich jouw wifi netwerk? Kanalen 12 en 13 worden soms niet gezien door wifi adapters (kanalen 12 en 13 zijn alleen in Europa toegestaan, daar buiten niet).
b. Welk type netwerk is het? Mogelijk ondersteund je wifi adapter geen 802.11n netwerk, terwijl wel een 802.11n wifi netwerk is ingesteld op je router...
c. Is er MAC filtering (= een soort wifi beveiliging) ingesteld op de router? Indien ja, meteen uitzetten.
d. Hebben andere computers/laptops/smartphones geen probleem met verbinden?

Tijs.

WIFI via KPB-Fon op mijn Android Telefoon

Ik heb ook een probleem.
Ben aangemeld, zie KPNFON onder de lijst met mogelijke netwerken.
Als ik er verbinding mee maak, dan zie ik heel even"Verbonden"en daarna weer gelijk "Opgeslagen" en niet verbonden.
Ik heb de telefoon al een keer de batterij eruit gehaald, maar blijft hetzelfde.
Wat kan er mis zijn?

@arievanloo: Je hebt zo'n kpn.fon gebruikersnaam + wachtwoord? Indien ja, waar is over het kpn.fon 'netwerk' informatie te krijgen? Mogelijk geeft dat dan een hint.
Overigens ga ik ervan uit dat je een relatief recente/uitgebreide telefoon moet hebben om er goed mee te kunnen verbinden. Denk aan het Ziggo en UPC "landelijk dekkende" netwerk, waar een Radius server bij wordt gebruikt voor aanmelding (dus niet (zoals thuis) een netwerkpassword maar een gebruikersnaam/password combinatie).

@mandolientjee: Zou wel zo terecht zijn als je eens wat terugmeldt m.b.t. de tips die je gegeven zijn... :shocked:

Tijs.

Bedankt.
Bij nader inzien ongelooflijk stok, maar wist niet hoe erbij te komen. Ik had namelijk een fout wachtwoord ingevuld.
Sorry, toch bedankt voor de reactie

@arievanloo: Geeft niets, mooi dat het nu toch werkt. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan