WiFi Problemen / Modem en Router op zelfde gateway modem alleen bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harold721

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2014
Hallo,

Aangezien ik niet veel af weet van computers ga ik mijn best doen om een zo goed mogelijk plaatje te schetsen.

Zoals mensen weten zit je router op het ip 192.168.1.1 ( Voor de meeste ) Als ik daar heen ga kom ik uit bij mijn modem. Hierdoor kan ik niks veranderen in mijn Router instellingen wat erg vervelend is.

Wat ik nu doe is een WiFi signaal door de modem laten uitzenden zodat ik dit wel kan besturen wie er op zit en wie niet.

Ook heb ik ( sinds 2 dagen) van een "steady" 19 ping op mijn netwerk gegaan naar een steady 156.. geen idee waarom of hoe en wat. Bij tips voor het versneller van internet hoor ik het graag.

Ik zit maximale afstanden van beidde netwerkcentrale's dus van aanbieder wisselen zal niks worden.

Het probleem speelt al lang dus als iemand eruit komt ben je een held!

Met vriendelijke groet,

Harold ( Eerste forumpost )

p.s Als iemand evt. extra info nodig is stel het gerust.

Zoals je aangeeft kom je bij het intikken van je IP adres niet bij je router uit, maar bij je modem. Dit betekent dus dat beide hetzelfde IP adres gebruiken en ook dat je modem al een ingebouwde router heeft. Hierdoor krijg je 2 routers achter elkaar, wat meestal niet wenselijk is.

Als je persé je router achter het modem wilt blijven gebruiken, dan kun je op je modem inloggen (weet niet welke provider je hebt) en daar de instellingen veranderen. Sommige modems kun je bv in zgn "bridge" mode zetten waardoor ze hun eigen router uitschakelen en het internet rechtstreeks doorzetten naar (in jouw geval) je router.

Als die optie er niet is, is er altijd wel een optie om de gebruikte IP adressen in je modem te wijzigen. In plaats van 192.168.1.xxx kun je daar dan bv instellen dat hij 192.168.2.xx gaat gebruiken. Als je dan alles hebt herstart zou je je router kunnen bereiken op 192.168.1.1 en je modem op 192.168.2.1

Andere optie is om de routerfunctie in je router uit te zetten en hem (ik neem aan dat het om een Wifi router gaat) als gateway gebruikt. Apparaten die dan met je router verbinden, krijgen dan een IP adres aangeboden van je modem in plaats van je router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan