wifi problemen op macbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huxley

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje last van mijn wifi op mijn Macbook pro. Mijn zusje heeft hetzelfde probleem op haar Macbook air. Op onderstaande foto staat de melding die ik krijg.
Ik heb mijn macbook nu 3 weken en pas sinds een paar dagen krijg ik dit probleem. Ik heb op internet gekeken maar daar kwam ik niet uit of het werkte niet. Ik denk haast dat
het probleem bij de router ligt maar daar is voor zover ik weet ook niks mee gebeurt, we hebben ook niet recentelijk een nieuwe.
Op het IP adres wat op het plaatje staat, is inderdaad een apparaat aangesloten, een synology nas. Zodra ik die uitzet dan heb ik wel weer wifi.
Ook is hier recentelijk geen update o.i.d. mee gebeurt.

Ik zit met de handen in mijn haar over dit probleem, misschien dat iemand mij kan helpen.

Bij voorbaat dank.

Wifi.jpg

Ik heb geen ervaring met Macintosh, maar probeer de router eens te resetten. Dan worden mogelijk nieuwe IP-adressen uitgedeeld aan de op de router aangesloten apparaten en conflicten zoals deze opgelost. Als dit het probleem niet oplost, zou je ook statische IP-adressen kunnen instellen op de apparaten die aangeven een conflict te hebben.

@tobias: Dat is symptoombestrijding, geen oplossing.
@Huxley: Ik ga er hier vanuit dat de Synology (zonder dat er over nagedacht is) een vast ingesteld ip-adres heeft, namelijk dat 192.168.178.14 ip-adres.
Log in op je router en zorg ervoor dat ip-adres 192.168.178.14 niet meer wordt uitgegeven aan apparaten die (via DHCP) een ip-adres aanvragen aan die router.
Dus ga daar in de DHCP server-instellingen van je router zorgen voor (2 mogelijkheden, beiden voldoen als oplossing):
a. Dat het laagste uit te reiken ip-adres in de DHCP lease-reeks hoger ligt dan 192.168.178.14, óf
b. Zorg ervoor dat voor ip-adres 192.168.178.14 er een DHCP reservering komt. Liefst met het MAC adres van de netwerkkaart van de Synology, maar je mag anders het MAC adres van mijn bedrade netwerkaansluiting hiervoor gebruiken/instellen:
00-21-9B-34-15-C3

Tijs.

Dankje, het probleem is opgelost. Heb de DHCP lease-reeks op 192.168.178.15 gezet en alles werkt meteen weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan