Hallo Mensen,
Sinds kort heb ik problemen met het draadloos signaal bij mij thuis, elke dag raak ik twee keer de verbinding kwijt. Meestal in de ochtend, en in de avond. Dit duurt ongeveer een halve minuut, en dan heb ik weer gewoon verbinding. Als ik in de eventlog kijk van Windows kom ik de "error ID 1014" tegen, wat als descriptie heeft: "In de naamomzetting voor de naam time.windows.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert." Nu heb ik al een paar dingen zelf geprobeerd:
- Computer voorzien van een vast IP
- /flushDNS gedaan in de cmd
- AVG DNS update uitgezet wat ik hier tegenkwam als suggestie..
Alleen heeft dit helaas niet geholpen.
Zo ziet de situatie er bij mij thuis uit trouwens:
- UPC horizon doos (hebben we pas een week of 6, sindsdien heb ik ook dit probleem)
- Netgear Range Extender, zelf vermoed ik niet dat het hier aan ligt, omdat dit probleem pas voorkwam toen we horizon in huis hadden..
Als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag. Want zelf sta ik op het punt de provider te bellen..
BVD
EDIT
Helaas is bedraad geen optie dan moet het laminaat eruit. Verder is "time.windows.com" niet de enige error die ik krijg:

EDIT2
Ik heb de horizon gereset naar de fabrieksinstellingen, en de repeater een vast ip gegeven. Het lijkt erop dat de problemen weg zijn!
Sinds kort heb ik problemen met het draadloos signaal bij mij thuis, elke dag raak ik twee keer de verbinding kwijt. Meestal in de ochtend, en in de avond. Dit duurt ongeveer een halve minuut, en dan heb ik weer gewoon verbinding. Als ik in de eventlog kijk van Windows kom ik de "error ID 1014" tegen, wat als descriptie heeft: "In de naamomzetting voor de naam time.windows.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert." Nu heb ik al een paar dingen zelf geprobeerd:
- Computer voorzien van een vast IP
- /flushDNS gedaan in de cmd
- AVG DNS update uitgezet wat ik hier tegenkwam als suggestie..
Alleen heeft dit helaas niet geholpen.
Zo ziet de situatie er bij mij thuis uit trouwens:
- UPC horizon doos (hebben we pas een week of 6, sindsdien heb ik ook dit probleem)
- Netgear Range Extender, zelf vermoed ik niet dat het hier aan ligt, omdat dit probleem pas voorkwam toen we horizon in huis hadden..
Als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag. Want zelf sta ik op het punt de provider te bellen..
BVD

EDIT
Helaas is bedraad geen optie dan moet het laminaat eruit. Verder is "time.windows.com" niet de enige error die ik krijg:

EDIT2
Ik heb de horizon gereset naar de fabrieksinstellingen, en de repeater een vast ip gegeven. Het lijkt erop dat de problemen weg zijn!
Laatst bewerkt: