WiFi problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan91

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2012
Hallo Mensen,

Sinds kort heb ik problemen met het draadloos signaal bij mij thuis, elke dag raak ik twee keer de verbinding kwijt. Meestal in de ochtend, en in de avond. Dit duurt ongeveer een halve minuut, en dan heb ik weer gewoon verbinding. Als ik in de eventlog kijk van Windows kom ik de "error ID 1014" tegen, wat als descriptie heeft: "In de naamomzetting voor de naam time.windows.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert." Nu heb ik al een paar dingen zelf geprobeerd:

- Computer voorzien van een vast IP
- /flushDNS gedaan in de cmd
- AVG DNS update uitgezet wat ik hier tegenkwam als suggestie..

Alleen heeft dit helaas niet geholpen.

Zo ziet de situatie er bij mij thuis uit trouwens:
- UPC horizon doos (hebben we pas een week of 6, sindsdien heb ik ook dit probleem)
- Netgear Range Extender, zelf vermoed ik niet dat het hier aan ligt, omdat dit probleem pas voorkwam toen we horizon in huis hadden..

Als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag. Want zelf sta ik op het punt de provider te bellen..

BVD :)

EDIT
Helaas is bedraad geen optie dan moet het laminaat eruit. Verder is "time.windows.com" niet de enige error die ik krijg:
errors.jpg

EDIT2
Ik heb de horizon gereset naar de fabrieksinstellingen, en de repeater een vast ip gegeven. Het lijkt erop dat de problemen weg zijn!

Laatst bewerkt:
Kan me niet voorstellen dat de Horizon box ook maar iets met je probleem te maken heeft.
Ik zou zeggen: Verbind rechtstreeks met de Horizon box (dus niet met het repeater netwerk) en kijk of hetzelfde gedrag zich voordoet.

Tijs.

heeft dit niet te maken met de automatische bijstelling van je klokje op de pc ??
schakel deze functie eens uit.

Als er problemen zijn die eerder niet voorkwamen is het altijd verstandig om te kijken wat er veranderd is en of de problemen na die verandering optraden.
Het ligt dus voor de hand om de problemen i.e.i. te zoeken bij de Horizon box.

Als u googeld op "upc horizon box problemen" kunt u lezen dat 80% van de gebruikers van deze Horizon box problemen ondervinden.
Bij sommigen staan ook suggesties hoe dat mogelijk op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan