WiFi problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter15

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2014
Hallo allemaal,

Ik heb een LG Optimus L9 en daarmee heb ik een klein probleempje. Als ik mijn toestel wil verbinden met een WiFi netwerk dan zie ik het netwerk wel alleen staat daaronder de melding "Niet binnen bereik". Ik vraag me een beetje af hoe dat kan, ik gebruik het netwerk namelijk ook op mijn laptop en daar heb ik wel gewoon verbinding.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Router even uitzetten en later weer opnieuw aanzetten
- Toestel herstarten

Soms als ik bovenstaande dingen heb gedaan dan werkt de verbinding opeens weer maar zodra ik dan een app open dan vliegt de verbinding er weer uit.

Het gebeurd ook weleens dat ik het netwerk te zien krijg met eronder de melding: "Opgeslagen, beveiligd" Als ik dan probeer verbinding te maken dan vul ik het wachtwoord in en druk ik op "Verbinden" dan lukt dat helaas ook niet.

Kan iemand mij hier alsjeblieft mee helpen?

beste wouter,
ik heb het zelfde probleem gehad met mijn iPhone, Asus laptop en playstation 4.
mijn ervaring is dat een laptop een wifi verbinding over grote afstanden kan herkennen de playstation ze over kleine afstanden meestal nog niet eens kan herkennen en de iPhone iets minder dan de laptop
dit wil zeggen als je een wifi verbinding in je woonkamer hebt en je gaat buiten op gras zitten zou je met je laptop eerder een goeie verbinding moeten hebben dan met een playstation of iPhone (Dit is mijn ervaring dus ik weet niet of dit ook zo bij jou is...)

wat ik hier tegen heb gedaan is het volgende:
voordat ik ging verhuizen (dus in mijn oude huis) stond mijn router in de ene hoek van het huis en was mijn kamer in de tegenover gestelde hoek en had ik dus geen wifi verbinding die mijn telefoon en playstation konden herkennen mijn laptop werkte wel gewoon goed. Omdat de afstand tussen router en telefoon / playstation voor deze 2 apparaten gewoon te groot was heb ik toen een extender gekocht dat werkte in mijn oude huis erg goed voor mijn telefoon, laptop en playstation. het een adaptertje die je in een stopcontact doet en het zend signaal van het modem of router vergroot.

De opstelling in mijn oude huis was: Modem (het kastje van Ziggo) --> Router --> Extender --> Telefoon / ps4 / laptop
dit werkte in mijn oude huis heel goed...

Echter ben ik nu verhuist... een groter huis waarbij de afstand tussen router en mijn kamer (waar ik gebruik maak van mijn playstation / telefoon / laptop) nog groter is geworden.
voor mijn telefoon en laptop werkt de opstelling van mijn oude huis nog perfect !! dit zou jij dus ook kunnen doen de extender is de Netgear WN1000RP
echter mijn playstation kan gewoon niet op de extender werken
voor mijn playstation heb ik de TP-Link AV500 2-port powerline adapter gekocht het is een super goed adaptertje die de internet connectie via het stopcontact stroom naar een ander adaptertje stuurt

voor jou zou een extender dus al verschil kunnen maken echter als je gaat gamen over lange afstand zou ik een powerline kopen.

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en mijn ervaring goed aan je hebt uitgelegt,

groet,
Kay

Laatst bewerkt:
Is er dan geen mogelijkheid om het op te lossen zonder het kopen van een adapter? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het daaraan ligt aangezien het internet het tot gisteren prima deed op mijn telefoon en het nu nog goed doet op alle andere apparaten in huis.

Ja, even bij instellingen op "vergeet dit netwerk"klikken zodat hij alle info over dit netwerk wist en dan opnieuw naar netwerken laten zoeken en als je de jouwe vindt deze opnieuw verbinding laten maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan