WiFi Repeater gebruiken met rechtstreekse aansluiting op router via UTP kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hotelstudent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2014
Beste leden,

Ik ben in het bezit van de Silvercrest WiFi Repeater van de Lidl. Het installatieproces is voltooid en hij werkt naar behoren wanneer ik het apparaat in het stopcontact steek. Echter is het bereik vrij beperkt, wat overigens logisch is met zo'n goedkope versie. Nou wil ik graag ook connected zijn met WiFi in de achtertuin (die vrij diep is). Ik heb de UTP kabel vanaf de router doorgetrokken in de garage, zodat ik hier mijn laptop op kan aansluiten.

Maar nou is mijn vraag of ik ook die repeater rechtstreeks kan aansluiten op de UTP kabel zodat dat vervolgens resulteert in een krachtig signaal? Want momenteel werkt dat niet..

Met vriendelijke groet,

Michael

Daarvoor heb je een accesspoint nodig. Dus als die Wifi repeater van je kan worden ingericht als accesspoint (veel repeaters van tegenwoordig kunnen worden ingezet in verschillende rollen, zoals repeater, accesspoint en bridge) dan zou je dat moeten doen en daarna Wifi instellen erop. De UTP kabel moet dan vanaf de accesspoint aan de router worden aangesloten die de ip-adressen uitdeelt, dus de router die optreedt als DHCP server binnen jouw netwerk.

Als jouw apparaat dezelfde is als op deze webpagina, dan kan die inderdaad als repeater of accesspoint ingezet worden ("Te gebruiken als WLAN-repeater en AccessPoint met max. 300 Mbit/s")

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan