WIFI repeater is onzichtbaar en niet te benaderen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter cbda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cbda

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo,

Ik maak een enkele keer gebruik van een repeater, meestal als ik moet klussen in de schuur.
Prik daar de repeater in het stopcontact en alles werkt iets langzamer maar naar behoren.

Het was mij wel opgevallen dat deze repeater niet zichtbaar is bij verbindingen, dit komt vermoedelijk
omdat hij dezelfde naam aanneemt als de router.

Ik heb nu een nieuwe 4G draadloze router en wilde de repeater daarmee verbinden.

Ik maak gebruik van het IP adres op de repeater : 192.168.10.1 maar krijg alleen de melding: Kan geen verbinding maken met
192.168.10.1

Ik heb de repeater gereset (meerdere keren). Ik heb in het logboek gekeken van de "oude"router om te zien of de repeater
daar terug te vinden is - helaas niet te vinden.

Sluit ik de oude router aan en prik de repeater in het stop contact dan werkt de repeater naar behoren. Hij is alleen onzichtbaar - niet te vinden en niet te benaderen.

Ik doe beslist iets verkeerd maar ik heb geen idee hoe ik de repeater kan benaderen.

Heeft iemand nog ideen??

Vriendelijke groet,

Cor (Gårelehöjden Zweden)

Zweden? Probleem opgelost, router staat te ver van Nederland.....

Nee, even serieus.
Naaste het feit dat het handig zou zijn als je merk en type nummers geeft van router en repeater, zou ik je willen vragen te kijken naar het ip adres van je router.
Ligt dat wel in de 192.168.10.x range?
Zo niet, verander de range in of repeater of router zodat ze hetzelfde worden.
succes ermee.

Laatst bewerkt:
Hallo Kostenzer,

Dank voor de inbreng, Zweden is niet ver van NL en via de 3.5 mHz heb ik geregeld contact met NL.

De nieuwe router is een 4G router van het merk Huawei B593 en de repeater is een
wl 0189 wireless-n wifi repeater.

Mijn oude router is een 3/4 G van Netgear MBRN3000.

Ik zal gaan kijken of ik de router hetzelfde IP adres kan geven maar ik weet niet zeker
of de repeater 192.168.10.1 als IP adres heeft. Dat staat wel op de repeater maar waarom kan
ik dat adres dan niet bereiken?
Dat is wel gelukt toen ik de repeater de eerste keer instaleerde en heb niet aan die instellingen gezeten.

Ik heb ook nog zitten te denken (indien mogelijk) om de naam en het wachtwoord te veranderen in de naam en wachtwoord van
de oude router en misschien denkt de repeater dan ok, je bent weer terug.

In de repeater kan ik niets veranderen omdat ik daar niet in kan kan komen, mocht dat wel kunnen dan is het
hele probleem opgelost.
Dus als ik iets wil veranderen dan zal dat in de nieuwe router moeten gebeuren.

Ik heb ook de oude router via een netwerk kabel aan de de nieuwe router gehangen.
Dat werkte en ik had een goede internet verbinding.
Ik heb alleen niet gekeken of de repeater toen ook werkte.
Maar ik ben van deze oplossing niet erg onder de indruk omdat het dan wel een rommeltje gaat worden met eventuele interferentie
problemen die kunnen gaan ontstaan.

Groet,

Cor

Ik heb lang moeten zoeken, maar ik denk dat ik het manual van deze "vreemde" router gevonden heb,
Vreemd vanwege het feit dat hij alleen bij ebay, aliexpress, amazon e.d te vinden is.
Dat zegt niets over de kwaliteit.
Bij Conrad heb ik uiteindelijk een manual gevonden: manual

Verbind de extender met utp kabel aan je pc en geef in de browser 192.168.10.1 in en wachtwoord admin.
Lukt dat niet, probeer dan 192.168.10.233 met admin.
Lukt dat ook niet, ga dan naar start, geef cmd in gevolgd door enter.
Er verschijnt dan dat zwart dos scherm.
geeft dan arp -a in.
Je kunt nu zien welke ip adressen voor je computer zichtbaar zijn en je proberen kunt.

Pagina 98 en 99 lijken mij interessant om te lezen om je probleem op te lossen.

succes er mee.

Helaas

Hallo Kostenzer,

Ik heb alle aanwijzingen opgevolgd en dat had helaas geen enkel resultaat.
Ook via de cmd kwam er geen resultaat.

De gebruiksaanwijzing van Conrad doorgespit en vooral datgene op 98 en 99.
Gaf geen resultaat.

De repeater werd niet gevonden en kon ook niet aangesproken worden.

Uiteindelijk maar weer een voor de tigste keer gereset.
Vermoedelijk iets te intensief want na deze laatste reset kwam het knopje niet meer terug.
De repeater opengemaakt en het bleek dat het reset knopje los gekomen was van de printplaat.
De zaak weer gesoldeerd maar de repeater had het kennelijk opgegeven net zoals ik nu.
Ik koop een nieuwe voor 14 euro inclusief verzenkosten en ga vrolijk verder.

Gezien mijn woon locatie moet ik erg veel via internet bestellen en laten thuis bezorgen. (Conrad 185 km hier vandaan)
en dat is bijna voor al dit soort winkels.

Ik denk dat er toch iets niet helemaal goed zat in deze extender. Na het installeren zou er volgens het
boekje een submenu moeten verschijnen.
Dat menu heb ik nooit gezien.
Na het wachtwoord en naam van het netwerk ingevoerd te hebben verdween de repeater in het netwerk en werd nooit meer gezien.

In ieder geval enorm bedankt voor het meedenken en het reageren op mijn probleem.

Vriendelijke groet,

Cor

Als je hem bij conrad besteld hebt, stuur hem terug. Garantie.

Lukt dat niet, dan zou ik een wat duurdere nemen.
Kijk eens bij Belkin, D-Link, netgear, tp-link, sitecom.
Dat zijn wel gerenomeerder merken.
Er zuller er wel meer zijn, maar deze komen zo in me op.
Op tweakers.net kun je wat lezen in reviews en dan je keuze bepalen.

In iedergeval, succes ermee.

Het probleem is opgelost. Het blijkt dat als deze extenders een paar dagen (uren) zonder stroom staan de repeater wel weer te benaderen is via het IP adres. Hoe lang die zonder stroom moet staan is mij niet bekent maar in ieder geval langer dan een paar minuten. Ik merkte dat na een dag de zaak weer werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan