wifi repeater mobiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet 'm bedraad instellen met behulp van een pc (of MAC), maar zodra dat klaar is kunnen alle apparaten die Wifi aankunnen (dus ook die telefoon) gewoon verbinden met het uitgezonden draadloze netwerk (als ze het ingestelde netwerkwachtwoord weten).
Het is gewoon een draadloze router (lekker goedkoop ook, trouwens); het lijkt me bepaald geen repeater!

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke dus cd in pc installeren en hij doet alles. Maar waarom lijkt het jou geen repeater dat staat toch in de naam???

Nee, er staat WLAN share router
Zie ook dat er 5 netwerkaansluitingen aan het ding zitten:
1 richting de modem / modemrouter van de provider
4 lan aansluitingen.

Een repeater heeft 1 lan aansluiting (voor configuratie) en meer niet.

Tijs.

En kun je dat niet gebruiken voor een mobielvoor wifi of kan alleen een wifi repeater

Zie wat ik schrijf in mijn vorige posting: Als je het ding bedraad aansluit met die ene WAN/Internet aansluiting op je router(-modem), nadat je alles hebt geconfigureerd (Wifi wachtwoord o.a.), dan heb je gewoon een draadloze router toegevoegd aan je thuisnetwerk.
Dus kan iedereen draadloos verbinden als het draadloze netwerk-wachtwoord bekend is, ook vanaf mobiele telefoons.

Voor een draadloze repeater moet er al een draadloos netwerk zijn, waar de repeater mee verbindt en dan zelf een tweede draadloze netwerk uitzendt. Hij gaat dan 'doorgeven' naar het bestaande draadloze netwerk alles wat hem via apparaten (pc/laptop/smartphone/ipad/etc.) wordt aangeboden die op zijn eigen beschikbaar gestelde draadloze netwerk zijn verbonden. Vandaar het woord 'repeater'.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dus de wifi router is veel makelijker kun je in het ander deel van huis zetten waar helemaal geen verbinding is alleen snap ik dus niet waarom dit
veel goedkoper is dan een repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan