WiFi-Repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

sappas

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Ik heb een vraag welke WiFi-repeater ik het beste kan kopen.

Mijn modem/router is van Ziggo t.w. Cisco EPC3925.
Deze modem/routers staat in een slaapkamer van het souterrain.
Boven het souterrain heb ik de woonkamer en daar heb ik een laptop die ik draadloos heb verbonden met de modem/router.
Dat werkt goed omdat de plaats waar de laptop staat een goed signaal is.

Als ik nu met de iPad werk heb ik niet in de gehele woonkamer een goed signaal. In de keuken en de tuin heb ik geen signaal.

Nu heb ik een WiFi Repeater van het merk Traveler (van de Aldi), van een kennis geleend om te proberen.

Via de WiFi Repeater heb ik nu een goed signaal in de gehele woonkamer, in de keuken is het een stuk minder en in de tuin praktisch helemaal niet.

Mijn vraag is: welke WiFi Repeater kan ik nu het beste kopen zodat ook in de keuken en de tuin een betere WiFi-verbinding kan krijgen.

Het is niet mogelijk om een vast access-point in de woonkamer te plaatsen, want dan moet ik een vaste verbinding met de modem/router in het souterrain maken en dat is niet mogelijk door de dikte van de vloeren.

Ik heb wat vragen uitgesteld bij leveranciers en ik krijg de volgende WiFi Repeaters aangeboden:
- Belkin N300.
- Engenius ERB9260 Universele WiFi Repeater.
- Alfa W525H PowerMax2.
- Netgear WN2500RP.

Wie heeft ervaring met WiFi Repeaters en kan mij adviseren.

Groetjes,

Sappas

Hoi, ik heb me daar een tijdje geleden ook in verdiept en na wat reviews te hebben gelezen heb ik de Linksys RE1000 gekocht. Een erg goede repeater, het is ook een mooie om te zien met geintegreerde antennes. Erg simpel om te installeren, het was binnen 5 minuten gefixt en we hebben nu overal bereik.

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan