Wifi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

glasman01

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2014
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met mijn wifi op mijn mobiele telefoon. Ik zal het even kort uitleggen.

Omdat mijn wifi op mijn laptop en mobiele telefoon erg traag was. Had ik een repeater gekocht. Op mijn laptop heb ik nu uitstekende verbinding en 5 streepjes. Alleen op mijn mobiele telefoon blijft er maar staan. ''ip adres ophalen''. Haal ik de repeater uit de stopcontact. Dan heb ik wel wifi verbinding op mijn mobiele telefoon. Alleen dan heb ik heel slecht verbinding.
Wie weet hier een oplossing voor. Graag even stap voor stap uit leggen. alvast bedankt.

Niet alles werkt altijd goed met elkaar samen.

Probeer eerst eens het uitzetten van de mobiele telefoon, daarna het uitzetten van de repeater, dan de (hoofd-)router uitzetten, de (hoofd-)router weer aanzetten en wachten totdat die helemaal is opgestart. Dan de repeater weer aanzetten en wachten totdat die helemaal is opgestart, dan de mobiele telefoon aanzetten.
Als dat allemaal niet helpt, dan zou ik verwachten dat de telefoon niet samenspeelt met de repeater. Evt. kun je nog bij de fabrikant van de repeater kijken naar firmware updates, maar als die er niet zijn dan heb je (wat de mobiele telefoon betreft) blijkbaar een verkeerde keuze gemaakt met de repeater.

Overigens ga ik ervan uit dat de wifi verbinding van de repeater momenteel niet wordt overbelast met zaken zoals downloaden etc.

Tijs.

Kan je eens een ander beveiligingstype proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan