WiFi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Beste mensen,

ik ga vandaag een WiFi repeater oid. kopen bij Scheer en Foppen (enige in de buurt, hier, en heb hem echt vandaag nodig).

Ik zoek dus advies van jullie, want ik heb Ziggo + Win10 + modem van Cisco EPC3925.

Iklees op de Ziggo site dat er drie opties zijn:

- Access point: geen optie voor mij, want kabels naar zolder is niet echt mogelijk
- Wifi powerline-adapters: voldens Ziggo het beste alternatief (na optie 1), maar er zit een enorme technische checklist bij...
- Wifi-range extender: geen echte optie volgens Ziggo, want het halveert minimaal je signaal...

Ben de draad kwijt, graag advies. Kan iemand bij Scheer en Foppen een apparaat vinden dat aan te raden is? Dank.

Op Marktplaats zie ik overigens een heleboel WiFi repeaters (is dat hetzelfde?) van Envivo staan voor een tientje: de ENV 1247, 1289 en 1217, is dat wat?

Laatst bewerkt:
Hoi hoi Peter

Ik ben ook van plan door twee weken Deze kopen .. -->>KLIK dus :)

Maar jij weet toch zelf wat je mee wil bereiken ...toch ??

P.S. Dit is maar een ideetje, en jij zelf dat natuurlijk bevatten als advies kan, als je dat wil ..:D

Laatst bewerkt:
http://www.scheerenfoppen.nl/nl/computer-en-telecom/netwerk-producten/powerline-adapters/c4699
Powerline van Sitecom is prima.

De bedoeling is dat het op dezelfde fase wordt gebruikt en dat is bij een gemiddelde woning zo of het moet een grote vrijstaande zijn of een boerderij b.v., dan heb je 3 fasen en wordt het lastiger alhoewel je daar bruggen voor hebt.
Voordeel, geen storingen en snelheid is goed.

Nadeel van repeaters is de afname van de snelheid en storing gevoeliger.

Overigens is het een modem/router en de wifi is prut ervan.

Zelf heb ik gewoon een top router die de wifi regelt. radio van je modem/router uit en router erin en je bent klaar.
Het begint met een goed signaal en zoals Pier al zei zijn de combi modems bagger.

Kan je de X6 serie van Sitecom aanbevelen. Drie verdiepingen bereik hier......

Laatst bewerkt:
Laminaat parket op de vloer en alu isolatie folie eronder, weg wifi bereik.........(1e verdieping hier al slecht terwijl ik buiten op 100mtr nog bereik heb.)
Zou het bij een powerline houden.

Dank. Jullie zeggen dus dat een beter modem een betere investering is? Welke raden jullie aan bij die winkel? Of kan ik een beter modem bij Ziggo vragen?

Kan dat zomaar met Ziggo? Hoe gaat dat in zijn werk? Was net zo blij dat ik het huidige netwerk werkend heb gekregen... ;) Snap echt heel weinig van dit soort dingen.

Heb ik hier ook Pier, op zolder nog vol bereik terwijl de router in de hoek van de kamer staat achter een bureau.
Maar dat terzijde, Powerline is ook een prima optie.

Laminaat parket op de vloer en alu isolatie folie eronder, weg wifi bereik.........(1e verdieping hier al slecht terwijl ik buiten op 100mtr nog bereik heb.)
Zou het bij een powerline houden.

Hier exact zo. Powerline dus toch beter?

Wat vind je van die dingen van Marktplaats? Sommige zijn nog nieuw...

Die staan daar niet voor niets.....

Maare, met een "router" (een modem verbind je met je ISP) is het gokken of het goed uitpakt of je mag hem ruilen, met zo'n powerline werkt het gelijk.

En @Terrarabo, indien een router dan wordt het een hoop werk om uit te leggen hoe de Cisco 3925 in bridge gezet moet worden met de radio uit, zo'n powerline bespaart de helpers werk.:cool:

Lange Pier, ik zal je vertellen....ik heb nog nooit een modem in Bridge gezet. Zowel die van Ziggo niet als de Experiabox V8 en V10 en ze werken allemaal.

Modem ervan kan niet maar de router erin wel? anders werkt een router erachter niet of je moet de dhcp server erin uit zetten, kan ook.

Hoi Pier,

Ik heb er niet zo veel verstand van maar ik heb nog nooit wat gedaan of ingesteld. En dat al z'n 6 jaar en minimaal 20 modems verder ( van mijzelf en anderen).....
Ik zet de WiFi uit in het modem, plug een router in een WAN poort en klaar. Geloof me, ik lieg er geen woord aan !

Heb toch een range extender gekocht: ASUS RP-N14
Dat via het electriciteitsnet bleek geen WiFi uit te stalen, en da's wel belangrijk.

Ultieme verkoopargument: als hij niet naar behoren werkt krijg ik mijn geld terug.

Ik hoor graag de reacties.

@Lange Pier:
dat is bij een gemiddelde woning zo of het moet een grote vrijstaande zijn of een boerderij
Ik ken kleine rijtjeshuizen met 3 fasen. Je kunt daar dus niet zeker van zijn.
Kijk gewoon hoeveel "stoppen"/smeltveiligheden er bij de binnenkomende leiding zitten.

ASUS RP-N14 doet het uitstekend, signaal sterker dan ooit, overal in huis.

Ik zou kiezen voor een powerline adapter werk er al jaren mee met verschillende in het in het hele huis zelf in de schuur en het werkt top. wifi gebruik ik overgens via een eigen router achter het modem. Het is me een investering geweest maar het was het dubbel en dwars waard. Wifi versterkers zijn leuk maar mensen vewrachten vaker meer dan het product echt kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan