wifi router onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ludwich

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Beste forumleden,

Aangezien ik net verhuist ben en noodgedwongen gebruik moet maken van draadloos internet heb ik jullie hulp nodig.

Mijn Modem + router (linksys E 2000) hangen in de woonkamer aan de muur waar de kabel binnen komt.
Met mijn laptop heb ik wifi binnen bereik en kan ik boven ook op internet.
Met mijn desktop, die ongeveer op 20 meter afstand in de garage/studio staat krijg ik geen verbinding met mijn router, heel soms 1 streepje maar die is ook snel weer verdwenen. Conclusie is waarschijnlijk dat mijn router die afstand gewoon niet aankan. Nu zat ik te denken om een soort van netwerk te creeeren van router naar router, want ik heb nog een wireles router liggen (Linksys WRT54G). Is het dan mogelijk dat ik dan die router in mijn garage zet en aan mijn desktop hang zodat de Linksys E-2000 en de linksys WRT54G elkaar zien en zo mijn wifi verbinding wel goed tot stand komt??

Graag jullie mening en expertise..

Alvast bedankt,

Ludwich

Je kunt je routers onderling verbinden met een netwerkkabel. Die zijn er wel met een lengte van 20 meter. Je kabel doe je in de uitgang van je 1e router en in de UITgang van je 2e router nadat je in je 2e router de DHCP hebt uitgeschakeld en je hem een vast ip-adres binnen de range van je 1e router hebt gegeven. Op die manier wordt je 2e router een access-point en neemt de 1e router het uitdelen van ip-adressen voor zn rekening.

Overigens hangt me bij ergens gelezen te hebben dat die Linksys WRT54G voorzien kan worden van alternatieve firmware waarmee je die Linksys als bridge kan instellen zodat ie het draadloze signaal kan oppikken. Maar of ie het dan ook versterkt???
In ieder geval is een draadje altijd beter.

draad is geen optie, garage staat van het huis af. ik zou graag willen weten hoe ik de 2 routers met elkaar in verbinding kan krijgen zonder gebruik te hoeven maken van een draad

Wanneer beide routers een bridge-functie hebben kunnen ze draadloos met elkaar communiceren. In dat geval moet je ze elkaars MAC-adres vertellen... De manual kan je hier meer over vertellen.

Bedankt voor de feedback, echter heeft mij dit niet geholpen want heb maar een kabel gelegd.

Bedankt voor de feedback

Dit kan op slot.

Gr, Ludwich

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan