Wifi signaal Dongel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendebruin99

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2015
Berichten
5
Mijn probleem:
Ik lig nu al 1 maand in het ziekenhuis ivm een stamcel transplantatie, omdat je ruim niet alles op het ziekenhuis netwerk kunt doen was ik hierop voorbereid en had ik een dongel aangeschaft. (Via KPN) Het enige probleem is, hij doet het lang niet altijd.
Meerdere keren kpn service gebeld, dongel omgewisseld, simkaart die erin moet omgewisseld. Maar hij doet het nog steeds niet zoals hij het hoort te doen.
Wij vandaag KPN weer gebeld, komen ze er opeens mee dat ze geen wifi signalen het ziekenhuis in kunnen sturen, is dit echt het geval? Want mij lijkt dit ongewoon, aangezien er hier ook gewoon een netwerk loopt vanuit het ziekenhuis zelf. En er meerdere mensen (Naar het horen van de verpleegsters) wel een werkende dongel hebben gehad.

Meerdere keren na 20x proberen wel het internet kunnen gebruiken, alleen als ik het dan weer uitzette deed de wifi het daarna niet meer.
Het ligt niet aan de signaalsterkte want die is 96-100%

Wat nu te doen?
Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat ze hier geen wifi kunnen verlenen, dus is KPN mij hier nou een beetje aan het beduvelen om niet voor de kosten op te draaien?
Want ik zit hier nu dus best wel pisnijdig zonder ''goede wifi'' En het enige wat ze willen doen zijn de kosten van de eerste maand terugbetalen. (Terwijl het een 2 jarig contract is van €40,- de maand..)

Alvast bedankt,
Jeroen


p.s. Sorry als ik niet helemaal 100% overkom, zit aan de morfine, vandaar.. (Als er iets niet te begrijpen valt stel gerust een vraag)
 
Laatst bewerkt:
Nou ben je mooi klaar mee en het is ook echt iets van en voor KPN. Ik probeer je op weg te helpen.

Ik kan er verder ook niets zoveel mee. Tenzij je misschien gestoord wordt door medische apparatuur e.d.

Heb je een oude Dongel? Software probleem?? enz enz.

Ik weet niet of dat van invloed kan zijn. In ieder geval kun je hier even mee voor uit met al die handleidingen.

https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/dongel-software.htm

Je kunt chatten als je daar bent soms moet je even wachten. Succes en snel herstellen. ;)

P.S. wacht rustig af er zijn hier meer helpers die van wanten weten.
 
Laatst bewerkt:
Nou ben je mooi klaar mee en het is ook echt iets van en voor KPN. Ik probeer je op weg te helpen.

Ik kan er verder ook niets zoveel mee. Tenzij je misschien gestoord wordt door medische apparatuur e.d.

Heb je een oude Dongel? Software probleem?? enz enz.

Ik weet niet of dat van invloed kan zijn. In ieder geval kun je hier even mee voor uit met al die handleidingen.

https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/dongel-software.htm

Je kunt chatten als je daar bent soms moet je even wachten. Succes en snel herstellen. ;)

P.S. wacht rustig af er zijn hier meer helpers die van wanten weten.

Medische apparatuur is niet het probleem in ieder geval.
Het is een van de nieuwere dongels en een software probleem zou kunnen, maar heb het al 2 keer overnieuw gedownload van KPN zelf en een keer van de leverancier van de dongel zelf (huawei) maar geen resultaat.

Hetgeen wat ik vooral wil weten is of het signaal (Ondanks dat hij 90-100% aangeeft) af en toe geblokkeerd word door iets. van uit KPN ofwel het ziekenhuis.
 
Medische apparatuur is niet het probleem in ieder geval.
Het is een van de nieuwere dongels en een software probleem zou kunnen, maar heb het al 2 keer overnieuw gedownload van KPN zelf en een keer van de leverancier van de dongel zelf (huawei) maar geen resultaat.

Hetgeen wat ik vooral wil weten is of het signaal (Ondanks dat hij 90-100% aangeeft) af en toe geblokkeerd word door iets. van uit KPN ofwel het ziekenhuis.

Probeer te chatten met een medewerker. Morgen denk ik.

Haal je simkaart er eens uit en start alles eens opnieuw op.

https://www.kpn.com/prive/mobiel/se...n/toesteltips/tips-bij-slechte-verbinding.htm

Om je nog verder te helpen heb ik hier een FAQ.

https://kpnmobile.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/7394
 
Laatst bewerkt:
Een ziekenhuis is een groot gebouw. Je kan altijd een soring hebben dor muren of mettalen objecten. Ook als meerdere mensen tergelijk in dat ziekenhuis dicht bij jou werken met zo'n dongel en het zelfde signaal, dan word dat zwaar belast.
 
Een ziekenhuis is een groot gebouw. Je kan altijd een soring hebben dor muren of mettalen objecten. Ook als meerdere mensen tergelijk in dat ziekenhuis dicht bij jou werken met zo'n dongel en het zelfde signaal, dan word dat zwaar belast.

Ik lig op de bovenste verdieping, in de hoek en voor de ramen.. dusja..
 
Heb je mijn tips al uitgeprobeerd. Ik hoor daar niets over.
 
Heb je mijn tips al uitgeprobeerd. Ik hoor daar niets over.

Oh sorry, ja ik heb alles al uitgeprobeerd.
Simkaart er opnieuw in stoppen heb ik hiervoor al meerdere keren geprobeerd.
F.A.Q heb ik helemaal niks aan.
En de chat bestaat niet meer.. (Ook al zou ik dan ongeveer hetzelfde moeten krijgen als wanneer ik naar de klanten service zou bellen.
 
Laatst bewerkt:
Oh sorry, ja ik heb alles al uitgeprobeerd.
Simkaart er opnieuw in stoppen heb ik hiervoor al meerdere keren geprobeerd.
F.A.Q heb ik helemaal niks aan.
En de chat bestaat niet meer.. (Ook al zou ik dan ongeveer hetzelfde moeten krijgen als wanneer ik naar de klanten service zou bellen.

Wat is KPN slecht in helpen zeg. sorry KPN.

Maar wat PC expert zegt daar zit wel wat in.
 
Het leuke alleen is, ik lig op de kinderafdeling en in heel het ziekenhuis hier liggen alleen maar kinderen van onder de 11. Dus ik denk dat niemand op het moment een dongel gebruikt.
En zal het netwerk zeker niet overbelast moeten zijn.
(Lijkt mij, toch?)
 
Heb ik ook ondervonden met een dongel van kpn. Heb er uiteindelijke een firmware update op uitgevoerd, met de firmware van huawei. Hierdoor kreeg ik de huawei dashboard en drivers geïnstalleerd, werkte het ding altijd. Wel moet je dan de apn instellingen handmatig ingeven, omdat de huawei dashboard natuurlijk niet weet welke provider je wilt gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan