wifi signaal vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

soepblik

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
hallo,

ik wil mijn wifi signaal vergroten zodat ik helemaal achterin mijn tuin ook wifi heb.
ik heb een grote schuur aan huis en hier wil ik dan nog een access point plaatsen, die genoeg bereik heeft om mijn tuin helemaal van wifi te voorzien(minimaal 75 meter)
ik wil mijn access point doormiddel van zo'n poweradapter aansluiten aan de router.

is dit een goed plan?
en wat is een goede sterke access point waarmee ik ver bereik krijg?

Hallo!

Ja, dit kan.
Je kan de twee signalen laten samenwerken, hiermee krijg je 1 SSID.
Of je kan de 2 SSID's maken, maar dit is wat omslachtig werken.

Om dit te doen moet je de draadloze opties exact gelijk stellen als op je access point, hierna heb je 1 signaal waar je meer bereik op hebt.
Je access point kan je doormiddel van een netwerkkabel verbinden aan een vrije poort op je router.

wat is nou een goede sterke én snelle access point waarmee ik een groot bereik creëer?
heb namelijk niet echt verstand van die dingen

Dan zou ik even moeten kijken voor je.
Er zijn namelijk veel keuzes in access points, maar je kan ook gewoon een draadloze router aansluiten en deze gebruiken als access point.
Deze zijn vaak goedkoper dan access points, omdat access points vaak specifiekere configuraties kunnen hebben en deze vaak een sterker signaal uitstoten dan een draadloze router.

Ik zal zo even kijken welke router, of access point er het meest bereik kan geven.

zou iemand nu even zo'n access point voor mij kunnen zoeken alsjeblieft, dan kan ik hem namelijk vanmiddag al bestellen.

Nog even een paar vraagjes:

Bedoel je dat je via een Ethernet over Power de router wilt laten verbinden via de router?
en
Wil ook kunnen routeren (ander netwerk) met de access point?

ik wil via power adapters, dus via stopcontact naar access point en vanuit daar extra wifi bereik

Oke, prima.
De link die ik je heb verstuurd lijkt me een goede keuze!

Deze heeft een bereik van 8dbi (Goed tot heel goed)
Een ander apparaat van ze heeft 3 antennes. Dit is een router en gaat tot 9dbi. Veel verschil is het dus niet!

en ik bekijk net wat handleidingen, moet je de accesspoint aan de computer aansluiten?? of is dat alleen voor de installatie?

Dit is inderdaad alleen voor de installatie. De access point moet een IP adres krijgen die anders is dan je router (waar je de access point op aan sluit)

Neem aan: Je router heeft een IP adres van 192.168.1.1, dan moet je access point 192.168.1.2 worden (Indien niet bezet door een ander apparaat)

Maar het mooie van de access point (in plaats van de router) is dat deze ook kan repeaten.
Dit betekent dat je draadloos signaal versterkt word, hiermee kan je dus gemakkelijk ook in jouw geval in de tuin op het internet.

het wordt de uiteindelijk toch de TP-Link TL-WA901ND

nu is nog mijn vraag:
hoe zorg ik ervoor dat deze accesspoint hetzelfde wordt gezien als mijn router? dus niet dat als ik buiten het gebied van mijn router val en in mijn accesspoint gebied kom, dat ik dan opnieuw moet inloggen om verbinding te maken met mijn accesspoint

zelfde SSID in het accesspoint instellen als op de router en hetzelfde type beveiliging maar wel op een ander kanaal. De meeste routers/ap's staan standaard op auto voor de kanaalkeuze. De kanalen kan je dan best vastzetten en maken dat ze tenminste 5 kanalen uit elkaar liggen. Bv. op 6 en 11 of op 1 en 6.
Let dan wel op de bezetting vd kanalen door andere draadloze netwerken in je buurt. Om het kanaalgebruik van andere draadloze netwerken te zien, kan je het programma inSSIDer op een laptop installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan