WiFi-snelheid verschilt enorm onder apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb de laatste tijd grote problemen met mijn draadloze netwerk. Mijn kennis is op:confused:. Het probleem zit zo: sinds een paar weken heb ik traag draadloos internet. Met behulp van het forum ben ik van kanalen geswitched en dat heeft grotendeels geholpen. Ik zit nu op kanaal 11. Dat is de beste optie (o.a. via inSSIDer). Op verschillende apparaten meet ik 40 à 50 Mbps (mijn internetabbo is alles-in-1 van UPC met 50 Mbps Fiber Power). Op andere apparaten komt de snelheid niet boven de 20 Mbps. Alle apparaten zijn getest binnen 4 meter van de Thomson TWG870 modem/router.

Mijn goedkope tabletje en mijn vrij nieuwe ASUS X53SD-SX209V geven gewoon 45 Mbps downloadsnelheid. Daarentegen geven mijn telefoon (Samsung Galaxy S Plus) en een andere laptop van 1 jaar oud (ASUS K73SJ) maar 20 Mbps. Ik begrijp er echt niets meer van. Ze worden op dezelfde afstand getest op dezelfde server (http://www.speedtest.net/). Ook maken ze allemaal gebruik van 802.11n. Die telefoon en laptop hebben altijd 50 Mbps gemeten. Mis ik iets?

Kortom: hoe kan het dat de snelheid op het ene apparaat véél hoger is dan op het andere apparaat?

Alvast bedankt:d!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan