WiFi snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de snelheid van de draadloze netwerkverbinding daadwerkelijk te zetten op wat de WiFi USB stick kan.

Ik heb een TPlink (ja idd low budget, en ik snap dat ik daar niet het uiterste van mag verwachten) van 150 Mbs, een router van 300 Mbs.

Als ik dan in de status kijk van de WiFi adapter staat de snelheid slechts op 54Mbps, terwijl dit in theorie dus 150Mbps zou kunnen zijn.
Door het 'versleutelingstype' te veranderen van TKIP naar AES is de snelheid nu 72 Mbps.

Als ik Windows 7 laat zoeken naar nieuwere drivers doet ie dat en veranderd het apparaat van TPlink naar een Realtek, maar maakt geen verschil in snelheid.

Wat kan ik verder nog aanpassen op deze snelheid zo hoog mogelijk te krijgen.

Graag jullie advies.

mvrgr.

Nossie

En wat biedt je Internetabonnement?
Dat is stap 1.

Ik heb 50Mb internet, dus dat valt wel binnen de 54Mb, maar intern bestanden overzetten zo in theorie op 150Mb moeten kunnen....toch??

Nee, je kan de snelste hardware hebben.
Het is het abonnement welke de upload- en downloadsnelheid op het internet bepaalt.

Ja up en download naar buiten toe, maar als ik nou de internet-stekker er uit trek heb ik nog steeds een wifi verbinding met mn router en andere PC's

Deze snelheid moet toch in de buurt komen van deze theoretische 150 Mbs?

gr.
Nossie

De snelheid van je internet abonnement bepaalt niet de snelheid van het thuisnetwerk.

Nossie staat het router al geconfigureert om gebruik te maken van 802.11n?

Misschien helpt het om wat met de kanalen te spelen?

Ik kan idd wel naar de kanalen kijken.

Iemand een suggestie voor een goed programma waar je alle kanalen in de buurt kan scannen??

gr.
Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan