Wifi statisch IP stabieler?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo allemaal,

Zoals iedereen krijgen we steeds meer draadloze verbindingen. Op sommige apparaten valt het wifi signaal regelmatig uit ondanks voldoende signaal. Even de wifi op het apparaat uit en weer aanzetten 'lost het probleem op'. Maar het is natuurlijk de bedoeling dat de wifi verbinding niet verbroken wordt.

Dingen zoals wifi uitschakelen om energie te besparen kunnen worden uitgesloten. Deze optie is overal uitgeschakeld.

Ik heb wel een repeater met exact hetzelfde SSID en op hetzelfde kanaal en daar twijfel ik wel, moet deze op hetzelfde kanaal of juist niet? De repeater (feitelijk dus een tweede AccesPoint) is via kabel verbonden met de eerste router en DHCP staat uit op de repeater, dus de router deelt IP adressen uit.

Nu vroeg ik me af of het beter is om draadloze apparaten een vast IP te geven.....Of maamaakt dat helemaal niets uit?

Graag jullie reacties betreffende vast IP en het kanaal van de repeater.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie

Zelf zou ik kiezen voor een ander kanaal. Zo kan je repeater het signaal van de router niet verstoren. Wat betreft het ip zou het niets moeten uitmaken. De dhcp functie op je router zou er niet voor moeten zorgen dat je je wifi signaal verliest etc.

Maar wat zou dan de oorzaak kunnen zijn van het uitvallen van het wifi signaal. Het gebeurt per apparaat. Dus niet allemaal tegelijk, andere kunnen gewoon lekker verder internetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan