Wifi steeds opnieuw moeten selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MennoHeld

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Mensen,

Sinds een paar dagen heb ik last van het feit dat ik op mijn Macbook Pro, nadat hij in schermbeveiliging is geweest voor meer dan ongeveer 5 minuten, opnieuw m'n wifi-verbinding, dus mijn router, moet selecteren. Hier had ik eigenlijk nooit last van, maar dit kan misschien het gevolg zijn van het verwisselen van routers. De router die ik eerst gebruikte ging kapot, dus die was opgestuurd en ik gebruikte tijdelijk m'n oude router. Nadat de nieuwe router binnen was gekomen, en was geïnstalleerd, heb ik dus last van dit probleem, en het is uitermate irritant. Ik heb op m'n Macbook al wel ingesteld dat hij automatisch verbinding moet maken met bekende routers, dus daar ligt de oplossing niet. De andere laptops en pc's hier in huis hebben trouwens geen last van dit probleem.
Weet iemand misschien een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Menno

Volgens mij is het probleem simpel:

1) probeer je MacBook wat dichterbijer bij je router te zetten?

Zal een energiebesparende maatregel zijn. Kijk daar naar.

Tijs.

Volgens mij is het probleem simpel:

1) probeer je MacBook wat dichterbijer bij je router te zetten?

Dit is niet het probleem. Heb overal in huis hetzelfde probleem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoezo begrijp je het niet? Energiebesparing in de sfeer van dat de macbook in slaapstand/standby/sluimerstand wordt gezet of evt. onderdelen worden uitgeschakeld na bepaalde tijd van geen activiteit.

Tijs.

Hoezo begrijp je het niet? Energiebesparing in de sfeer van dat de macbook in slaapstand/standby/sluimerstand wordt gezet of evt. onderdelen worden uitgeschakeld na bepaalde tijd van geen activiteit.

Tijs.

Ja, maar hoezo zou m'n laptop dat nu opeens wel doen, terwijl dit bij de vorige router niet het geval was? Dit lijkt me dus niet de oorzaak...

De logica dat het aan je macbook ligt is nog enigszins begrijpelijk (zie verhaal over energiebeheer). De kans dat de nieuwe router er iets mee te maken zou hebben is voor mij 0%.

Tijs.

wat is het merk en type van router?
edit: welk versie van OS draait er op je Mac?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan