Wifi stopt op Nexus 7 II 2013 na update Android 4.4

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluizebol

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2002
Beste Android-experts,

Ik heb een Nexus 7 II 2013 besteld en krijg deze snel in huis. Ik maak het pak open en doorloop bij het tablet de installatieprocedure. Na synchronisatie met mijn Google-account begint hij het OS te updaten naar Android 4.4 (build KRT16S). Niet lang daarna stopt de wifi. Het icoontje is licht en wifi is niet aan te zetten. Ik heb gegoogled en kom verschillende vergelijkbare problemen tegen. Wat ik heb gedaan:
- teruggezet naar fabrieksinstellingen. Vreemd genoeg is dit niet meer 4.3 maar 4.4. Het lukt mij niet terug te gaan naar 4.3.
- heel af en toe doet wifi het wel, maar houdt er snel mee op
- ik heb geprobeerd de frequentie/kanaal van wifi bij de instellingen vast te zetten op 2.4, dit springt terug naar “automatisch”, geen verandering
- ik heb bij locatie service de locatiemodus gewijzigd naar “alleen apparaat”. Geen verandering.
- er draait GEEN Juice Defender
- de laatste keer dat de wifi uitviel was hij bezig de app Netgear Genie te downloaden. Omdat het nog werd gedownload en nog niet geïnstalleerd, ga ik ervan uit dat dit geen rol speelt.

Los van het feit dat deze bug niet mag voorkomen, ben ik, en niet alleen ik, ERG gebaat bij een duidelijk stappenplan voor de oplossing van dit probleem. Wie kan mij helpen?

Ik heb even gekeken en er is geen definitieve oplossing gevonden voor dit probleem. Sommigen krijgen hun problemen (tijdelijk) opgelost maar het is bij iedereen verschillend. Ik heb een paar oplossingen voor je en ik hoop dat er één of meerdere gaan werken.

1. Download Wifi Manager of Wifi Fixer (downloadbaar in de google play store)
2. NFC-verbinding uitschakelen : Instellingen > Draadloos en netwerken > NFC te gaan. Als je deze optie ziet, kun je NFC uitvinken.
3. Installeren van een SmoothRom (Volledige uitleg) Helaas verlies je hiermee wel je garantie...
4. Soms vliegtuigmodus aan en uitschakelen
5. Je kan hem downgraden naar een lagere android versie (zie tip 3). Hierna moet je hem flashen maar het enigste wat misschien tegenvalt is het rooten omdat je je garantie verliest. (uitleg flashen naar stock rom android 4.3)

Helaas nog geen resultaat....

Dankje Dizzyboy97,

Het downloaden van apps die de wifi fixen is een probleem zoals je zult begrijpen. Ik probeer die NFC en vliegtuigmodus uit, tot nu toe helaas met weinig succes. Rooten wil ik nog niet doen, dat is voor mij echt een allerlaatste redmiddel. Ik vind eerlijk gezegd dat meneer Google met een passende procedure moet komen.

Iemand nog ideeën?

Groet
pluizebol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan