Wifi te traag na delen met de buren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingtarik78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2013
Beste mensen,
Sinds ik mijn Wifi code aan de buren heb gegeven kan ik niet meer normaal internetten: te traag geworden, tenzij zij niet thuis zijn dan is het weer als het oude.
Nu is mijn vraag. Heeft het zin om de snelheid te verhogen via het abonnement. Ik heb nu 8Mbit/s van ziggo en kan naar 40 Mbit/s (z2)
Of heeft dit geen effect als we tegelijk blijven internetten (video streaming enz..)

Alvast dank

dit heeft wel effect (een groot effect), want dan wordt het internet ongeveer 5x zo snel (40Mbit/8Mbit=5x zo snel).

Waarom heb je de code aan de buren gegeven? Als je hier vanaf wilt, wijzig je de code even in de router (nieuwe code wel even instellen op de PC). Volgens mij gebruikt Ziggo ADSL/VDSL (via de telefoonlijn). Als dat zo is, heeft het bijna geen zin je snelheid op te hogen. Je kunt dan beter UPC nemen. Die hebben kabel. Dat is veel sneller en stabieler (en volgens mij nog goedkoper ook:p!).

Mooi zo, dan heb ik niets gezegd.

Dus:
Code veranderen, internetsnelheid ophogen en ertegenaan!

Waarom heb je de code aan de buren gegeven? Als je hier vanaf wilt, wijzig je de code even in de router (nieuwe code wel even instellen op de PC). Volgens mij gebruikt Ziggo ADSL/VDSL (via de telefoonlijn). Als dat zo is, heeft het bijna geen zin je snelheid op te hogen. Je kunt dan beter UPC nemen. Die hebben kabel. Dat is veel sneller en stabieler (en volgens mij nog goedkoper ook:p!).
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb kabel van ziggo. Ik heb internet met de buren gedeeld omdat er maar 1 kabel aansluiting in het huis zit en zij boden aan om de kosten te delen.

Moet je ook eens vragen of de buren regelmatig zitten te downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan