Wifi USB adaptor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janzoon

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Hallo,

Ik heb in gebruik een oude Laptop "Toshiba 2100", 80 Gb HDD Pentium 4 1,7 Ghz 1024 Mb Ram en USB muis.
Linuxmint 16 Petra draait erop zonder XP. De netwekverbinding is bedraad en automatisch gezien. In de Router is het Mac adres gekoppeld aan IP adres en dat werkt goed, want mijn andere PC's zien hem.
Onder XP had ik er een "Notebook adaptor"van Linsys in zitten en kon ik draadloos gebruik van Internet. Er zit dus geen interne netwerk adaptor in. Dat klopt ook wel want wifi was in 2002 nog maar net in gebruik.

I heb 4 USB adaptors geprobeerd, de Linksys TP-Link 2 types en een adaptor van mijn mediaplayer.

Mijn vraag is nu weet iemand welke USB dongle geschikt is voor WIFI met Linux? Ik heb op z'n minst denk ik een geschikte driver nodig voor het apparaat.
Groetjes.

Zijn de wifi opties wel geïnstalleerd? Ik ben nog nooit een adapter tegengekomen in mint die NIET werkte. En ik durf te stellen dat ik toch wel een redelijke verzameling heb.

Andere mogelijkheid is dat de USB problemen geeft. Als je laptop zo oud is heb je mogelijk alleen USB 1. Echter wifi dongles vereisen vaak 2.0 en hoger. Mogelijk zit daar een conflict?

De tp-link 7200 en 722 zijn onder de meest gebruikte dongles voor linux dus daarvan weet ik zeker dat ze normaal moeten werken

Laatst bewerkt:
Beide tp-link dongles ondersteunen geen Linux. De veronderstelling dat de USB poorten weleens problemen geven is onjuist. Ze werken allemaal ook met USB 2.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Janzoon
In je vorige topic heb ik verschillende quotes weggehaald en verschillende berichten samengevoegd.
Ik dacht dat je het wel begrepen had en daarom niets gezegd.
Je begint nu een nieuw topic maar je gaat gewoon door met het quoten van het voorgaande bericht.

Gebruik het berichtenvenster "snel reageren" als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop" a.u.b.

Succes verder met je vraag.

Welke zijn het dan (die je geprobeerd hebt)? En zoals ik al aangaf, ik ken geen dongles die niet ondersteund worden, behalve een aantal zeldzame. In het geval van broadcom chipsets moet je in je administration "3rd party drivers" aanzetten, maar dit is over het algemeen zover als het gaat.

Welke zijn het dan (die je geprobeerd hebt)? En zoals ik al aangaf, ik ken geen dongles die niet ondersteund worden, behalve een aantal zeldzame. In het geval van broadcom chipsets moet je in je administration "3rd party drivers" aanzetten, maar dit is over het algemeen zover als het gaat.

iK HEB ZE TOCH ALLE VIER OPGESOMD!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan