WIFI usb-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

corneltje

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2009
Hallo iedereen,

ik en mijn broer hebben een mobiel die WIFI kan ontvangen. Thuis hebben wij alleen geen modem die WIFI uizendt. Ik weet dat er zo'n usb-stick is ofzo, die WIFI uitzendt nadat je hem in een usb-poort stopt van je pc (die al internet heeft trouwens). Weet iemand misschien wat voor een stick ik moet nemen, want ik ben niet zeker of die dan voor mobiele telefoons bedoelt is (bijv. Blackberry, Samsung etc.) Meestal staat erbij: Voor nintendo ds.
Alvast bedankt!

Groeten!:thumb:

Hooi corneltje,
Je hebt telefoon en kan WiFi verbinding maken. Maar jij moet
echt ruiter hebben die ook zo draadloos werkt (WiFi) en
dan maak je draadloze netwerk. Zo kan je ook je telefoon
aansluiten op dat netwerk.
Vr. groet en succes !!!

Thuis hebben wij alleen geen modem die WIFI uizendt ....

Hebben jullie thuis meerdere computers die op internet kunnen?
Zo ja, zijn die dan ook draadloos met internet verbonden?
Zo ja, dan heb je wel degelijk 'WIFI' ..... want dat is gewoon een draadloos netwerk.

Wij hebben 2 vaste computers naast elkaar. En wij hebben kabelinternet. Dus dat gaat hem niet worden:p

Als je twee vaste computers naast elkaar hebt en je kan tegelijk op beide internetten, dan heb je in elk geval niet alleen een modem, maar op z'n minst een combinatie modem/router.
Want met alleen een modem kan je in principe slechts één 'apparaat' van internet bedienen: ofwel een computer, ofwel een router.
De router zorgt ervoor dat je met meer computers tegelijkertijd het WWW op kunt.

Dus: geef het merk en type van van jij een 'modem' noemt voor meer advies.

Vanveleen sorry maar dat is niet waar,
Als je een computer met internet verbinding hebt dan kan met behulp van nog een kaart in dat computer en met draad naar ander computer geswicht te worden. Maar dat computer moet ook aanstaan om op andere te kunnen internetten. Daar voor heb je speciale 'croskabel' om die twee computers te verbinden.

Laatst bewerkt:
@mimica: Joh wat ben jij slim zeg! .... Dat wilde je zeker even weten toch?

Vraag: bemoei je er even niet mee. Als TS mijn vraag beantwoordt heeft, wordt vanzelf duidelijk of hij een router (en dus niet een z.g. USB-wifi stick) nodig heeft of niet.

Bovenal: met deze reactie voeg je aan de oplossing helemaal niks toe, NIET DOEN dus

Laatst bewerkt:
Wij hebben een Speedtouch 546i, sorry als ik niet zo duidelijk ben, ik ben namelijk niet zo slim met al die namen :P

Vanveleen sorry maar dat is niet waar,
Als je een computer met internet verbinding hebt dan kan met behulp van nog een kaart in dat computer en met draad naar ander computer geswicht te worden. Maar dat computer moet ook aanstaan om op andere te kunnen internetten. Daar voor heb je speciale 'croskabel' om die twee computers te verbinden.

Kijk .... als je nu even niet zo voorbarig was geweest ... !
Te verwachten was, dat het hier om een niet-draadloze combi gaat.

@Corneltje: neem contact op met je internetaanbieder (welke is dat trouwens?) en leg de situatie uit. Vaak is men bereid om de bestaande modem/router in te wisselen voor een draadloze. Dan is je probleem kosteloos opgelost.

oke bedankt, dat is trouwens Xs4all, maar ik heb nu genoeg oplossingen.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan