WiFI valt steeds weg (alleen thuis) op nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

harriej

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
94
Hallo,

Ik heb een HP Pavilion DV7 met windows 7 64x

Het volgende is het probleem:
WiFi valt alleen thuis steeds weg. Ik kan in huis nergens goed internetten wat erg frustrerend is.
Bij mijn vriendin thuis zit ik ook op de WiFi, totaal geen probleem. Kan overal goed internetten in huis.
Op de sport club neem ik mijn laptop regelmatig mee voor onderhoud, totaal geen probleem.
Bij een aantal vrienden geprobeerd, nergens last van.
Bekabeld werkt het allemaal prima.
Thuis zitten overigens mobiels, een tablet en andere laptops op draadloze netwerk die hebben nergens last van.

Ik heb op de laptop al updates etc gedaan maar imo is was dit ook overbodig omdat ik overal wel kan internetten.
Moet ik wat doen in de router oid? Ik heb geen idee meer.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Alvast bedankt!
 
welke router heb je? heb je deze gekregen van je internet service provider?
Probeer het kanaal van je ap binnen je router eens te veranderen.
 
welke router heb je? heb je deze gekregen van je internet service provider?
Probeer het kanaal van je ap binnen je router eens te veranderen.


Bedankt voor je snelle reactie, ik heb er een zelfgekochte router tussengezet.
Hmm kanaal van ap? Ik zal eens googlen en dat proberen. Bedankt
 
AP staat voor accesspoint, het draadloze gedeelte van de router.
 
Ik heb het gevonden en heb het kanaal veranderd. Moet ik nu laptop & router opnieuw opstarten?
Bij probleem oplossing krijg ik de melding dat de verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet defect is.
Dit krijg ik regelmatig.
 
wel op opslaan klikken he? de router wordt misschien even opnieuw opgestart, al is dan in de meeste gevallen niet zo.
je laptop hoef je niet opnieuw op te starten, je kan het proberen.

probeer trouwens meerdere kanalen uit.
 
Ik heb hem nu een kanaal hoger gezet. Ik geloof dat het is opgelost. Als jullie niets meer horen is het gelukt.
Hartelijk dank Roy!
 
Ik heb hem nu een kanaal hoger gezet. Ik geloof dat het is opgelost. Als jullie niets meer horen is het gelukt.
Hartelijk dank Roy!


Ik heb drie verschillende kanalen geprobeerd, zonder succes. Het leek er eerst op dat het wel goed ging maar dat viel tegen.
Het is even goed en dan valt ie weer weg.
Heb drie verschillende kanalen geprobeerd. Moet ik die anderen ook proberen?
 
Welke router heb je dan precies? graag zou ik het merk en het model willen weten.
 
Ik heb het een tijdje getest nu. Mijn laptop werkt prima nu alleen heeft mijn telefoon steeds geen wifi. Ik denk dat dat toeval is en aan mijn telefoon ligt.
Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan