wifi valt telkens weg!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Priya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Priya

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een Asus R051Bx-BLK033S netbook gekocht.
Op de eerste verdieping staat mijn router en daar heb ik helemaal geen problemen met wifi.
Als ik nu beneden wil zitten, dan is mijn internetverbinding ineens ernorm traag terwijl hij nog wel 3 streepjes aangeeft.
Ik zie wel een klein geel icoontje?

Maar als ik met mijn iPhone of gewone laptop beneden zit, dan heb ik helemaal geen problemen met internet.
Het probleem doet zich ook voor bij mijn oma. Als ik op dezelfde etage in de woonkamer zit, heb ik geen problemen; maar zodra ik in de keuken ben is mijn verbinding erg traag.

Kan iemand mij hier verder mee helpen? Ik neem aan dat het niet aan de ontvangst van mijn netbook kan liggen, aangezien mijn iPhone toch ook niet zo'n groot ontvangst moet hebben? :confused:

Hoe moet ik dat precies doen, ik weet niet hoe dat werkt :d

Welke wifi adapter heb je?Andere oplossing,laat de deuren open staan zodat hij goed kan worden ontvangen,dat helpt bij mij.

Het kan toch ook erg met de kwaliteit van je wifi signaal te maken hebben. Het kan zijn dat het bereik net voldoende is, maar de doorvoersnelheid te laag om een fatsoenlijke verbinding te blijven behouden.
Je kan in zo'n geval het beste een wifi versterker plaatsen in huis, die zorgt voor een wat beter signaal zodat alle apparaten een sterke verbinding ter beschikking hebben. Kijk hier even naar een overzicht van wifi versterkers. De goedkoopste zou in jouw geval al moeten voldoen.

Ik zou zeggen dat je naar de winkel moet gaan en een draadloos-stroomnet adapter gaat kopen. (een adapter die je in het stopcontact steekt en dan een LAN kabel instopt en de andere adapter in het stopcontact in de kamer waar jij wil zijn.) Dan heb je internet via Je stroom. dus geen Snelheidsverschil dan je normale internet.
Ik heb al eens rond gekeken en in sommige winkels liggen die apparaten. allemaal tussen de 70 euro en de 90 euro
een D-link stroomnetadapter kost 77.85 euro.
Veel geluk!
Ik heb gelezen dat je dan je internet 2 keer sneller hebt

P.s Graag een Eigen software willen hebben die Gratis is check http://www.everyoneweb.com/ThibautNijsSoftwares

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan