Wifi valt weg bij opstarten windows 8 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muppet50

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Beste forumleden,
Wie helpt mij uit de brand.
Ik zit namelijk met het volgende probleem.
Mijn wifi c.q. de linksys e2000 gaat in storing wanneer ik mijn windows 8 computer aan zet.
Ik zal voor de volledigheid even proberen weer te geven hoe de boel hier in elkaar steekt.
Ik heb kabelinternet van UPC.
Van het kabelmodem gaat er één draad naar een linksys E2000. Hier vandaan gaat een draad naar een computer met windows 7 en één naar de horizonbox.
Via wi-fi draaien er 2 ipads. Dit werkt allemaal probleemloos.
Van het kabelmodem gaat er een tweede draad naar boven, naar een 8poorts switch. hier hangen bedraad, een Nas, een Imac, een macbook, een windows 7 computer en last but not least een Windows 8 computer aan.

Nu komt het het probleem; Zodra ik de windows 8 computer aan zet, gaat de Linksys op tilt. leds beginnen te knipperen en de wifi verbinding met de Ipads is weg.
Weet iemand wat er mogelijk verkeerd staat ingesteld staat op de windowsd8 computer??
want het probleem komt vermoedelijk daar vandaan. Voor de win8 stond er een win7 comp en werkte alles perfect.

Alvast dank

Frits

Nee dat is het (helaas) niet. In het bedraadde netwerk werkt alles, internetten bestanden delen etc.

heb je alle updates binnen. Knippert het rood.

Laatst bewerkt:
Alle updates zijn geladen. Op de Linksys staan de leds heel snel groen te knipperen. Er zitten volgens mij geen rode leds op . alleen groene en blauwe.

Laatst bewerkt:
Indien (puur) kabel-internet: Lijkt mij dat er hier iets niet klopt in de setup, want de Horizonbox is dan doorgaans het eerste apparaat in de keten, niet ergens verderop.
Je praat over kabelmodem en je praat over Horizonbox. Bedoel je niet gewoon dat kabelmodem = Horizonbox??

Bovendien lijkt het mij dat die E2000 zich niet als een router gedraagt maar als een accesspoint ??? [Omdat jij beweert dat bestanden delen etc. allemaal lukt(e)?]

Een tekening met ook vermelding van ip-adressen van alle relevante apparaten zou mogelijk nog wat verdere duidelijkheid verschaffen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,
De horizonbox hangt achter in de keten met een brugfunctie, dit zo gedaan in overleg met upc. Werkt prima. De technicolor modem/router inde meterkast, waar signaal binnenkomt, is ingesteld als dhcp router. De e2000 idd ingesteld als accespoint zoals vermeld in een schema wat ik eerder vond op het helpmij forum. IP adressen heb ik even niet bij de hand. Het lijkt er dus op dat het ethernet signaal van de windows8 computer via de technicolor doorgestuurd wordt naar de e2000. Als een schema noodzakelijk blijkt om het probleem op te lossen zal ik die morgenavond proberen te maken.

Een netwerkschema is niet (meer) van belang, omdat je alleen accesspoints/switches gebruikt achter de Technicolor, dus dat alles zich in hetzelfde ip-netwerk bevindt.
Een direct idee waarom de e2000 gaat flippen heb ik zo snel niet, want (als ik je goed begrijp) zit er een 8-poorts switch én de Technicolor in het traject tussen die W8 computer en de e2000.

Ik heb nog wel twee vragen:
a. Treedt het probleem direct op of pas als je iets probeert te benaderen op het "e2000 netwerkje", zoals de Horizonbox of (een gedeelde printer/map op) de W7 computer?
b. Kun je nog aangeven hoe je die e2000 hebt ingericht als switch/accesspoint? Aparte firmware op gezet (zoals dd-wrt) of die e2000 een vast ip-adres gegeven en de DHCP server functie uitgeschakeld en een LAN aansluiting gebruikt voor de koppeling met de Technicolor?

Tijs.

Tijs,
Vanuit de technicolor gaat er één utp draad rechtstreeks naar de e2000 en één utp draad naar boven naar de switch waar de derest en dus ook de w8 comp aan hangt.
Ad1 het probleem treedt op zodra ik de w8 comp boven aan zet. Da lan verbinding naar de w7 comp en de horizonbox die beneden staan, blijven gewoon werken. Vanaf de win7 kan ik ook gewoon boven op de win8 printen.
Ad2 ik heb geen specifieke firmware geïnstalleerd, ik heb de e2000 ingericht als accesspoint met een vast ipadres zoals hier op het forum beschreven stond. En een utp kabel in een lan poortje.

Ok, dus (samengevat): qua bedraad blijft alles werken naar en vanaf de e2000, maar de wifi van de e2000 gaat op zijn gezicht en er gaan wat lampjes knipperen?
Alvast weer een vraag: De W8 heeft (zelf) geen enkele wifi adapter?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt.
De w8 heeft een wifi adapter maar die heb ik uitgeschakeld. Deinstalleren lukt niet want elke keer als je hem opstart zegtie hé een wifi adapter:installeren.

Kan nog aan 2 dingen denken, en dan houdt het wat mijn input betreft op:
a. Het MAC adres van de e2000 komt overeen met die van de W8 (zéér onwaarschijnlijk, overigens). Kan gecheckt worden door vanaf (bijv.) de W7 en dan in een CMD.exe venster ("Als Administrator uitvoeren"):
ping LAN-ip-adres-van-de e2000
arp -a
(en dan natuurlijk kijken welk MAC adres wordt genoemd bij het ip-adres dat je bij de ping gebruikt hebt).
Vergelijken met wat ipconfig /all weergeeft in een CMD.exe venster op de W8, als Fysiek adres bij de bedrade netwerkverbinding.
b. ip-conflict van de W8 met de e2000.
Zodra de W8 is aangesloten, ipconfig doen in een CMD.exe venster en het LAN ip-adres vergelijken met het LAN ip-adres van de e2000.

Tijs.

Ben nu aan het werk! Ga dit morgen even bekijken. Je hoort nog van me.
In ieder geval bedankt voor het meedenken��
De blokjes zouden een duimpje voor moeten stellen, doet ie niet.

Laatst bewerkt:
Een :thumb: -smiley maak je met het invoegen van :thumb:
(Of je kiest 'm uit het smiley menu). :thumb:

Tijs.

tijs, het heeft even geduurd voor er weer wat tijd was maar dat is er weer.
Ik heb, ik hoop voor jouw duidelijkheid een netwerkschemaatje met mac-adressen bijgevoegd.
en een ipconfig van de muppetmedion
Volgens mij, zit daar niet het probleem.
Hierbij nog vermeld dat de Medion van F de win8 comp. is.
Nog even een toevoeging:
Zojuist een icidu wireless router 150N geprobeerd en het probleem blijft daarbij ook bestaan.
Dus het probleem moet of in de technicolor zitten, dat die het ethernet signaal vanaf de win 8 rondstuurt of er staat in windows8 iets niet goed.

Bijlagen

• netwerkschema.jpg
    netwerkschema.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 67
  • ipconfig esmee.jpg
    ipconfig esmee.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Zet jouw win8 systeem eens op een vast hoog ip adres dus geen 192.168.0.20 maar 192.168.0.188 bijv.
Kijk eens of het probleem dan ook optreedt?
Ja... dan is er een conflict en deelt de router ineens het ip adres dat aan een ander toebedeeld was .. ineens aan jouw Win8 systeem... Gevolg,... dat andere systeem raakt de weg kwijt en krijgt blijkbaar geen vers, maar goed ip adres terug vd router...

Neen... verder zoeken.. ;)

Het lijkt er op dat mijn probleem is opgelost.
Nadat de Horizonbox teruggezet was naar fabrieksinstellingen kreeg ik deze ook niet meer verbonden met mijn netwerk.
De helpdeskmedewerker van UPC heeft alles nagelopen en zag dat in de modem router een aantal vaste IP adressen stond.
Wat uiteraard niet de bedoelingen was omdat DHCP wel aan stond.
Toen ook dit Technicolor modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Alles weer één voor één opgestart en het lijkt er op dat alles nu weer correct functioneert.
Ook zijn de snelheden weer als van ouds.
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken:thumb:

Zat hem dus toch in die ip adressen uitdeling.... ;) vermoedde het al (alleen dat je zelf wat vaste adressen erin gezet had... wisten wij niet... das niet gebruikelijk tenzij je er meer vertand van hebt en de toegang via mac adres en ip nr beveiligen wilt; wat overigens ook niet altijd goed werkt....)
Fijn dat het werkt :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan